Help! TV ondersteunt plots externe schijf niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat die schijf niets mankeert maar de mediaspeler-software die op dat ding draait, daar zit het probleem....
Het feit dat er een HDMI uitgang op het apparaat zit en de tv vervolgens een melding "niet ondersteund" toont wijst er naar mijn idee op dat de electronica niet deugt, er vindt blijkbaar geen "HDMI Handshake" plaats die nodig is ter initialisatie van het apparaat en de weergave-instellingen van de aangesloten tv.
Ik denk dat het een reisje kliko wordt maar wel eerst de schijf eruit halen want die zal niets mankeren.

hey, ik vrees dat je wel eens gelijk kan hebben, na alles geprobeerd te hebben.
reisje kliko wil dus zeggen: kapot, vuilnisbak?
De interne schijf is niet kapot, want die werkt nog als we de computer erop aansluiten, maar de electronica errond... Niet te herstellen, of toch niet de moeite, juist?

danku

Ik wil zoooooooooooooooo graag weten wat de TV 'zegt' als je een andere externe hdd erop aansluit.

@ gast0225: dat kun je alleen door er een andere mediaspeler op aan te sluiten, geen ext. HDD want die beschikt niet over een HDMI-uitgang.
De betreffende tv zelf beschikt niet over een ingebouwde mediaspeler dus een ext. HDD er op aansluiten via een usb-poort is zinloos ( tv heeft ook geen usb-aansluiting volgens mij )...

@kalmanjurgen : ik ben het spoor nu even bijster. De Lacie 2870, hebben we het nu over een externe hdd of hebben we het over een mediaspeler waarin een hdd zit?

Het betreft een ext. HDD in een behuizing met HDMI en analoge audio- en video-uitgang die als mediaspeler dienst doet, ding heet officieel de LaCie LaCinema.
TS heeft eerder deze handleiding gelinkt.
Denk dat de inhoud daarvan voor zich spreekt....in bericht #10 had ik al de conclusie getrokken dat het niet om een ext. HDD ging maar ok een, wat features betreft, zeer beperkte mediaspeler :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan