Help!! Uitdaging: Ik zoek een game pc tussen 500-600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi!

:thumb:Kreeg complimenten van de IT afdeling voor de samenstelling en de comptibiliteit!:thumb:

Marsmannetje, complimenten en bedankt.:D

Ik wil gaan bestellen maar krijg de melding dat de: Arctic Silver 5 Premium Silver 3.5g - thermische pasta 14 dagen op zich laat wachten. Is deze pasta veel beter dan de andere? Anders zal ik er op moeten wachten. 2 weken is alleen zo lang...

1 vraag over de behuizing

Wat is de motivatie voor de coolermaster gladiator 600?
- de E-sata? Dit gebruik je voor????:o
- de ruimte?
- 2 (grote) koelers?

Heb hem naast die stille kast gezet (Silio), en de Elite 330. Deze laatste vind ik persoonlijk mooier maar heeft maar 1 ingebouwde koeler en geen e-sata. Hij is wel een stuk goedkoper dan de andere 2. Zit een beetje in dubio. oog wil ook wat.

OVERTUIG ME:shocked: hahaha

ga ik even uitvogelen hoe het beste te bestellen. Waarschijnlijk IDEAL denk ik.

Ik hoor het wel, check ook ajb nog even m'n vragen hierboven. THNX!!

Groeten Pim

Bestelling is de deur uit!!

Zo! Net het systeem besteld, nu maar afwachten:)

Voor alle hardwareonderdelen stond 2-3 dagen levertijd. Alleen voor die stomme koelpasta 14 dagen! ben benieuwd hoelang ik nu moet wachten...:rolleyes:

Als jullie nog tijd hebben voor mijn "monitorvraag" van hiervoor...

De vraag over die behuizing is niet meer belangrijk, heb de coolermaster gladiator 600 gekozen. Wat vreemd was, dat hij op de Azertysite geen 'sterren' krijgt, maar bij verschilllende computerfora wel wordt geprezen. Weird:shocked:

In ieder geval een fijn weekend!!!

Hoi!
:thumb:Kreeg complimenten van de IT afdeling voor de samenstelling en de comptibiliteit!:thumb:
Marsmannetje, complimenten en bedankt.:D
leuk om te horen! En graag gedaan.

Ik wil gaan bestellen maar krijg de melding dat de: Arctic Silver 5 Premium Silver 3.5g - thermische pasta 14 dagen op zich laat wachten. Is deze pasta veel beter dan de andere? Anders zal ik er op moeten wachten. 2 weken is alleen zo lang...
Bericht gisteren niet gelezen...
http://www.azerty.nl/8-1093-195965/cooler-master-thermalfusion-40.html
http://www.azerty.nl/8-1093-198909/spire-stars-700-silvergrease-.html
(er staat spire 700 -> maar volgens de tekst is het skythe elixer -> die laatste moet je dus hebben)

Volgens deze test net zo goed:
http://www.hwreviewlabs.com/index.p...und-up&catid=32:round-ups&Itemid=47&showall=1

1 vraag over de behuizing

Wat is de motivatie voor de coolermaster gladiator 600?
- de E-sata? Dit gebruik je voor????:o
- de ruimte?
- 2 (grote) koelers?

Heb hem naast die stille kast gezet (Silio), en de Elite 330. Deze laatste vind ik persoonlijk mooier maar heeft maar 1 ingebouwde koeler en geen e-sata. Hij is wel een stuk goedkoper dan de andere 2. Zit een beetje in dubio. oog wil ook wat.

OVERTUIG ME:shocked: hahaha

ga ik even uitvogelen hoe het beste te bestellen. Waarschijnlijk IDEAL denk ik.

Ik hoor het wel, check ook ajb nog even m'n vragen hierboven. THNX!!

Groeten Pim
Als je die kast mooier vind, dan moet je zeker voor de goedkopere gaan. (bestel dan alleen een koelertje mee 120mm)
Sileo is stiller, maar weinig uitbreidingsmogelijkheden
CM 690 heb je ook nog: heeeeeel veel koelers in de kast + extra koelers nog bij te plaatsen. De ultieme kast qua koeling. Niet qua stilte.
De Gladiator zit naar mijn gevoel er ergens tussenin.

En de kast is net nieuw, daarom nog geen beoordeling op Azerty. Ik zou trouwens niet al teveel op die scores daar letten. Behalve als het heel negatief is : dan even op internet zoeken. Het beoordelingen van klanten, zonder onderbouwing. Dus daar heb je niet veel aan.

Laatst bewerkt:
Hoi Marsmannetje:)

Heb vanmorgen het systeem besteld, maar krijg nu een mail met het volgende:confused::

Bedankt voor uw bestelling.

Zoals we kunnen zien, kiest u ervoor om de pc zelf te assembleren.

We willen u wel attenderen op het volgende:

Aangezien de pinnetjes van de processor (AMD) zeer gevoelig zijn, blijkt dat veel klanten de pinnetjes kapot drukken. Dit is het gevolg van het verkeerd monteren van de cpu op het moederbord. Ondanks het feit dat onze klanten veel kennis hebben van pc's, onderdelen en ICT in het algemeen, overkomt het hen ook.

Wij kunnen in dat geval geen garantie geven, want het gaat om gebruikersschade. In dat geval kunt u de processor weggooien.

We raden u daarom aan om de computer door Azerty te laten bouwen tegen een assemblageprijs van 59,00 euro, artnr 7517, zodat u zeker weet dat wij de onderdelen hier goed kunnen testen. Ook heeft u dan een garantie op de assemblage van 1 jaar. In het geval van incompatibiliteit kunnen we direct actie ondernemen door een ander produkt te kiezen, uiteraard in overleg met u.

Wanneer u de computer zelf gaat bouwen, zou u eventuele incompatabiliteit pas opmerken tijdens het testen van de computer. In dat geval kunt u het produkt wel terugsturen via de rma afdeling, maar dan krijgt u achteraf te maken met onnodige kosten en tijdverlies. De kosten van incompatabiliteit zijn in dat geval voor uw rekening.

Graag horen we waar u de voorkeur aangeeft:

1) Ik laat mijn computer assembleren en hardwarematig testen door Azerty voor 59,00 euro en heb een jaar lang garantie op de assemblage

2) Ik laat de cpu, koeler en het geheugen op het moederbord assembleren en testen op beeld voor slechts 19,99 euro.

3) Ik draag zelf het risico van incompatabiliteit. Eventuele problemen en bijbehorende kosten (daling van de dagwaarde, stockingskosten) in de toekomst ten aanzien van incompatabiliteit zijn voor mijn eigen rekening

Voor vragen en/ of opmerkingen over deze mail kunt u me altijd bereiken. We zien uw antwoord met belangstelling tegemoet.

Let op: garantie kan alleen worden verkregen op defecte onderdelen of produkten, die incompatibel zijn. Defecten of softwareproblemen (bv. virussen) door toedoen van gebruikers komen nooit in aanmerking voor garantie.

Ik wil hem niet laten asembleren, vind 60 euro zonde en stiekum zelf wel leuk:p
- maar dat gedoe met die processor voor 19 euro, is dat verstandig?

Op het filmpje op youtube zag het er niet bepaald ingewikkeld uit. Alleen goed oppassen dat je het driehoekje bij het afgeschuinde kantje in de hoek doet.
- Of zie ik iets over het hoofd. :shocked:

- Moet ik op deze mail reageren bij de keuze van 1,2,3?

Heb overigens gewoon die arctic silver 5 besteld, zal dus even moeten wachten.

- Wil je nog even naar mijn vraag kijken over een scherm/lcd tv (gisteren:13.24):o

Groeten Pim

Laatst bewerkt:
Ik wil hem niet laten asembleren, vind 60 euro zonde en stiekum zelf wel leuk:p
- maar dat gedoe met die processor voor 19 euro, is dat verstandig?

Op het filmpje op youtube zag het er niet bepaald ingewikkeld uit. Alleen goed oppassen dat je het driehoekje bij het afgeschuinde kantje in de hoek doet.
- Of zie ik iets over het hoofd. :shocked:
Zoals ik in mijn uitleg al zei: Heel voorzichtig zijn: dan kan er weinig mis gaan.

- Moet ik op deze mail reageren bij de keuze van 1,2,3?
Het is de standaard bangmaak-brief van Azerty. Ik heb hem op het forum van tweakers al eerder voorbij zien komen.
Azerty wil gewoon graag die 60 euro verdienen.

Het enige probleem qua compatibiliteit is het geheugen. Het komt wel eens voor dat geheugen ruzie heeft met het moederbord (of is het andersom?). Dit komt niet al te vaak voor.
Wil je dat risico niet lopen, dan moet je of in de QVL-lijst kijken, of je moet azerty het geheugen en processor op moederbord laten plaatsen.

Je hebt dit geheugen besteld?
http://www.azerty.nl/producten/prod...-mhz-pc3-10600-cl9-1-5-v-niet-gebufferd-.html

En dit moederbord:
http://www.azerty.nl/producten/prod...ial-ata-300-raid-gigabit-ethernet-firewi.html

Gechecked en het geheugen staat in de QVL:
http://www.gigabyte.eu/FileList/MemorySupport/motherboard_memroy_ga-ma790xt-ud4p.pdf

Je loopt dus weinig risico.
Voor de rest is het allemaal super standaard. Dus zelfs de 20 euro is onzinnig.

Heb overigens gewoon die arctic silver 5 besteld, zal dus even moeten wachten.
Ik zou het aanpassen. Dat is heel makkelijk bij Azerty.
Of desnoods wachten tot alles binnen is, behalve koelpasta en dan veranderen.

- Wil je nog even naar mijn vraag kijken over een scherm/lcd tv (gisteren:13.24):o

Groeten Pim
Ik zeg eerlijk dat ik geen scherm expert ben. Ik weet dat de samsung 2243BW/2343BW/2443BW (steeds een maat groter) erg goed bekend staat.
Deze schermen hebben als voordeel dat je het scherm ook omhoog kan zetten.
Dan heb je dus een heel hoog scherm.

Breedbeeld is met spellen, films en dergelijke heel fijn.
Met internet is het soms wat minder prettig. Ik heb op mijn werk nu een 20 inch breedbeeld en dat is een grote vooruitgang tov mijn 19 inch gewone scherm thuis. Ik wil zeer spoedig het scherm gaan aanpassen.

Of het ene scherm platter dan het andere is weet ik niet. Ga eens in een winkel kijken (gewoon kijken dus) dan kan je desnoods met een cm kijken of dit zo is.

Okay, bedankt!

- Maar moet ik wel een antwoord geven op de mail? Dat impliceren ze een beetje. Of kan ik het gewoon negeren?

Ook bedankt voor de info over het scherm. Maar met hoogte bedoelde ik de verticale afstand van het scherm. Sorry, dat was niet helemaal duidelijk van mijn kant.:o

Ik vind breedbeeld best mooi, maar het ene scherm lijkt zo breed t.o.v. andere schermen. Mijn vraag was of dat optisch bedrog was. Ik vind het namelijk niet zo mooi als je beeld naar links en rechts gerukt wordt en je van die 'dikke koppen' op je scherm ziet:shocked:

Breedbeeld mag dus best, maar wil het dan zo 'hoog' (verticale afstand v/h scherm:)) mogelijk. Ik bedenk me nu dat ik dan eigenlijk gewoon beter een 24" scherm moet kopen om aan die afstand te komen:o, hmmm

Nogmaals bedankt!

Groet Pim:thumb:

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of je op die mail moet reageren.

Overigens moet Azerty het eerste halfjaar bewijzen dat kapotte producten door de gebruiker zijn veroorzaakt. Dus jij moet wel heel erge fouten maken, willen zij dat kunnen bewijzen. Dus ook al ga je met punt 3 akkoord: veel gevolgen hoeft het niet te hebben.
Ik weet niet wat ze doen als je niet reageert op de mail.

Hmm, stuur wel een mailtje terug voor de zekerheid.
Wil niet nog langer wachten dan noodzakelijk.

Zodra ik ga bouwen (en hoogstwaarschijnlijk ergens tegenaan loop:p), kom ik weer even 'overleggen'...

Bedankt!

Groet Pim

Hoi!

Nou hij is binnen :D

Wachttijd van 2-3 dagen eeeeeeeeeh 2-3 weken moest er natuurlijk staan...:p
Beetje gedoe met de levertijden, maar keurig verppakt thuisgekregen. Was de eerste keer
alleen bouwen, maar sprak redelijk voor zich (zat trouwens al koelpasta op de boxkoeler van de processor, had tubetje achteraf niet nodig gehad).

CM 600 Gladiator is een ontzettend strakke en stijlvolle kast, had ik helemaal niet verwacht. Netjes gespoten en erg makkelijk toegankelijk. Met name het kabelmanagement is top! :thumb: MAar ja ieder zijn smaak natuurlijk ;)

Klein probleempje met de grafische kaart, met stekkers en al paste hij bijna niet. Raakt plaatje van harde schijven ruimte in de kast. Maar met beetje gepiel opgelost.

Installatie Vista, ging echt in sneltreinvaart:cool:. En de prestatieindex gaf op alle vlakken een 5,9 aan :love:

Gisteravond laat getracht internet te krijgen, maar er ies iets mee. Hij herkent modem niet. Al gereset e.d. maar hielp ook niet. Ga vanavond verder op onderzoek uit. Zal wel meer dingen vanaf begin moeten instellen.

Allen hartelijk bedankt voor de hulp! :thumb:

Groet Pim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan