Help!! Uitdaging: Ik zoek een game pc tussen 500-600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pimmes

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hoi allemaal,

Ben vandaag op pad geweest voor nieuwe pc, maar kan maar niet slagen. Oude pentium 4heeft helaas de geest gegeven:(. Was dan ook wel 8 jaar oud. ;)

Ik denk dat het bouwen van een kast voordeliger is dan een compleet systeem (maar verbeter me als ik het mis heb). Ik hoor dat AMD beter en goedkoper is dan Intel, maar weer een ander zegt het tegenovergestelde. Zoek een beetje duidelijkheid in de chaos:o

Ik zal de tips van marsmannetje (1ste topic) gebruiken:

Budget: 500 a 600 euro.

Ik zoek: een systeem wat toch wel een aantal jaar mee zal gaan en waar ik voorlopig nog een tijdje op kan gamen. (COD4, Asassins Creed, GTA4, dit soort spellen)

Verder gebruik ik de pc voor de studie (voornamelijk tekstverwerking) beetje surfen, af en toe een download of een dvdtje en natuurlijk email (redelijk basic geloof ik).

Ik heb me laten vertellen dat een quad core en ddr3 slim is met oog op de toekomst. Maar is dat realistisch met mijn budget?

De pc staat in de woonkamer, dus het is wel fijn als hij niet als een startende DC10 klinkt :p

Ik ben in bezit van Vista Premium OEM (van vorige pc)

Heb op dit moment nog oud beeldscherm (ga binnenkort voor een 22 inch of een lcd scherm kijken, als ik weer geld over heb hahaha). Ik maak gewoon nog gebruik van mijn toetsenbord (lochitech) en muis (trust), Verder Canon printer en HP scanner.

Kan me op dit moment even geen specifieke wensen bedenken, behalve dat er voldoende en goede voeding in moet en dat ik het liefst aan de voorzijde van de kast min 2 usb poorten heb.

Ik hoop dat ik niet te veel eisen heb voor dit bedrag (waarschijnlijk wel). Maar daar zullen jullie mij vast snel op wijzen :D

Ik denk dat ik misschien ook nog wel zelf de onderdelen in elkaar kan bouwen als dit geld bespaart, kan dat weer in de onderdelen. Ben alleen geen It'er:o dus kan geen problemen gebruiken.

Ik wacht jullie reactie af:thumb:

Groeten Pim

Hoi,

Heb je hier al eens gekeken komen er genoeg voorbij en amd is prijs-prestatie verhouding beter maar denk zo dat de I7 van intel beter is.

Modag

Laatst bewerkt:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[101159]=1&product[63315]=1&product[43143]=1
Dit is het DDR2-systeem, waarschijnlijk sneller dan het ddr3-systeem wat ik zo zal samenstellen.

ddr3:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[190417]=1&product[97828]=1&product[5545]=1

Daarna nog een iets goedkoper systeem, zonder veel prestatie te verliezen.
Ddr2 met processor uit het ddr3-systeem
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...uct[97828]=1&product[63197]=1&product[5545]=1

Let op dat het DDR2-geheugen wat ik koos een aanbieding moet zijn. Je hebt dus kans dat dit begin volgende week weer stijgt in prijs. In dat geval kan je beter een ander setje bestellen.

Laatst bewerkt:
Hoi Marsmannetje:)

Bedankt voor de snelle reactie!

Zijn deze systemen voornamelijk zgn "b" merken? En maakt dat iets uit? Alleen de videokaart zegt me wel wat, maar goed, ik ben een beetje een leek.

Ben misschien onbewust toch wel merkbewust. Al zegt dat natuurlijk ook lang niet altijd alles.

vraagje uit nieuwschierigheid. Als je een vast systeem koopt ga je er van uit dat diegene die het erin heeft gestopt alles op elkaar heeft afgestemd. Dat heb jij zo te zien ook gedaan bij je drie opties (waarvoor heel erg bedankt!!!) Hoe weet je nou wat precies waarbij past. Of is dat een hele moeilijke vraag met een heeeeel lang antwoord???:o

Probeer me een beetje kennis eigen te maken:)

Thnx a lot!!

Groeten Pim

Laatst bewerkt:
Oh, ik vergeet nog wat te vragen:o. Ik lees net ergens dat als je een lcd scherm (hd?) aan wilt sluiten je een hdmi aansluiting moet hebben klopt dat?

:p leuke vragen heb ik allemaal he

:thumb:

Hoi Marsmannetje:)

Bedankt voor de snelle reactie!

Zijn deze systemen voornamelijk zgn "b" merken? En maakt dat iets uit? Alleen de videokaart zegt me wel wat, maar goed, ik ben een beetje een leek.
Alleen de moederborden zijn b-merken. Verder maakt dat niet zoveel uit.
In het ddr2-systeem zou je ook een a-merk kunnen kiezen. Bij ddr3 kom je dan echt te duur uit.
Verder zitten er alleen a-merken in.
Al is de kast wel de goedkope versie van het a-merk Coolermaster. Verder niet erg, maar het is natuurlijk iets simpeler en iets meer plastic, dan hun dure kasten.

Voeding-processor-geheugen-hardeschijf-videokaart-dvdbrander zijn allen gewoon a-merken.

Ben misschien onbewust toch wel merkbewust. Al zegt dat natuurlijk ook lang niet altijd alles.

vraagje uit nieuwschierigheid. Als je een vast systeem koopt ga je er van uit dat diegene die het erin heeft gestopt alles op elkaar heeft afgestemd. Dat heb jij zo te zien ook gedaan bij je drie opties (waarvoor heel erg bedankt!!!) Hoe weet je nou wat precies waarbij past. Of is dat een hele moeilijke vraag met een heeeeel lang antwoord???:o

Probeer me een beetje kennis eigen te maken:)

Thnx a lot!!

Groeten Pim
Das een heel eenvoudige vraag met een heel eenvoudig antwoord: Heel veel systemen voor mensen samenstellen en je weet het in het algemeen wel.
Om in het begin die systemen te kunnen samenstellen moet je natuurlijk eerst veel lezen, kopieren wat andere mensen in systemen zetten. Kijken wat in best buy guides ( http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/reviews/ ; http://www.hardware.info/nl-NL/pcadvice/bpqfbptpag/viewconfig/ ) zit. Al doende leer je.

En dan nog weet ik niet alles. Ook ik ben zeker niet alwetend :p
Daarom moet je ook heus niet alles zomaar aannemen.
Ik kan je wel vertellen: als jij aan 10 mensen, met ongeveer net zoveel kennis als ik, vraagt om een systeem samen te stellen, dan zal je echt behoorlijk grote verschillen zien. Er zijn met jouw budget zoveel opties mogelijk.
Maar dat is ook weer het handige van zelf een systeem samenstellen. Alleen jij weet wat je belangrijk vind.
Bijv Acer, HP, Dell moeten rekening met iedereen houden. Met iemand die een spelletje doet. Met iemand die veel download. Met iemand die 's nachts zijn pc aan laat en weinig wil horen. Etc. Dat levert logischerwijs een ander soort pc op.

Oh, ik vergeet nog wat te vragen:o. Ik lees net ergens dat als je een lcd scherm (hd?) aan wilt sluiten je een hdmi aansluiting moet hebben klopt dat?

:p leuke vragen heb ik allemaal he

:thumb:

nee, dat hoeft niet, het kan ook gewoon met een dvi aansluiting, maar als je scherm en je videokaart een hdmi aansluiting hebben is dat denk ik wel het beste wat je kan doen inderdaad

Nieuwe ontwikkelingen!!!

Dag Marsmannetje! En anderen natuurlijk :D

Jeetje, heb ik even veel gelezen zeg, heb er 4-kante ogen van gekregen :shocked: lol
Ben er achter gekomen dat nu iets meer investeren mischien beter is voor de lange termijn.:cool:

- Als ik er 100 euro bij leg. Dus ongeveer 700 euro. Maakt dat veel verschil voor een betere game pc?:o

Ik wil echt een hele goede videokaart en een snelle pc die ik over 3 jaar ook niet al te moeilijk kan upgraden.

Ik wil bijvoorbeeld Crysis, COD4&5, Assasins creed, GTA4, etc zo goed mogelijk kunnen draaien.

- Zit heel erg te twijfelen tussen core 2 duo en de quad core.
- Ook ddr2 en ddr3 vind ik erg ingewikkeld,
- Om maar niet te beginnen met de keus tussen AMD en Intel

Zucht!:(

Maar ben nu wel zover dat ik er gewoon een ga bouwen, omdat ik dan denk ik meer waar voor mijn geld krijg.:thumb:
Ik heb het nog nooit gedaan, maar veel over gelezen en filmpjes op youtube bekeken. Moet denk ik wel lukken :eek: hoop ik...

Hoe goed is het bestellen bij Azerty, en de garantie en zo. Ik zie dat jullie er ook alles bestellen. Ik kan niet even bij de winkel om de hoek naar binnen lopen als er iets is.

Hebben jullie nog wat antwoorden voor mij?
Ben echt mega blij met alle adviezen:):)

Groeten Pim

Hoi,

Hier nog een vraag.

Deze winkel http://www.hardwareoutlet.nl/public/BrowseProducts/systemen_nieuw zit bij mij om de hoek:D Klik op de link voor de systemen.

Kan ik de systemen van rond de 500 en 6oo euro niet voorzien van een 2de videokaart en zo ja welke (zie hier http://www.hardwareoutlet.nl/public/BrowseProducts/pci_e/NoCompare/1)
Of kom ik dan in de problemen met de voeding?

Of kan ik me gewoon beter bij het bouwen van een nieuw systeem houden?

Wordt al een aardige studie zo hahaha:p

Wacht het antwoord af (vergeet ajb ook niet mijn vragen van hierboven van 14:31 :o)

Wordt al weer wat blijer :)

Groeten Pim

Laatst bewerkt:
Als ik heel eerlijk bent dan maakt 100 euro meer het haast nog moeilijker.

Met je oude budget zijn de betere processors onmogelijk, net als de betere videokaarten.
Met 100 euro meer zou je voor een betere videokaart kunnen kiezen. Zou je voor een betere processor kunnen kiezen. Zou je voor een beter moederbord kunnen kiezen.

Bij die systemen op hardwareoutlet zie ik weinig speciaals staan. Te zwakke videokaarten met name.

Okay, dat zet dus geen zoden aan de dijk :p
En als ik er dan een andere videokaart inzet?
Is het basissysteem niet afdoende?
Of kan ik er een andere videokaart naast zetten?
Kan dat zomaar, of moeten het perse dezelfde zijn?
zijn hier standaard 2 slots voor?
:)

Ik ben me geestelijk aan het voorbereiden op het bestellen en bouwen hahaha (drempelvrees zeg maar)

Als ik voorgaande gewoon lekker moet vergeten, kun je me nog zeggen wat ik voor 750 euro het beste kan doen:
-Beste moederbord
-Beste processor
-Beste videokaart
-Beste bijpassend geheugen

Volgen mij is dat het belangrijkste. En voldoende voeding lol

Meer wil/kan ik er echt niet aan uitgeven namelijk.

Oh ja, als je besteld bij azerty, zitten dan alle kabeltjes stekkertjes en zo er bij?
Bijvoorbeeld van videokaart direct naar de voeding en zo?

Thnx :thumb:,

Pim

Laatst bewerkt:
Scherm

Ik weet niet of ik het je al had gevraagd, maar wil binnenkort een 22" of 24" scherm of lcd scherm van samsung of zo er aan hangen. Heeft dat nog consequenties voor de videokaart? En moet er dan een speciale aansluiting voor zijn?

Groetjes Pim

Ik ben me geestelijk aan het voorbereiden op het bestellen en bouwen hahaha (drempelvrees zeg maar)

Als ik al het voorgaande gewoon lekker moet vergeten, kun je me zeggen wat ik voor 750 euro (voor het complete systeem) het beste kan doen:
-Beste moederbord
-Beste processor
-Beste videokaart
-Beste bijpassend geheugen

Volgen mij zijn dat de belangrijkste onderdelen die goed op elkaar afgestemd moeten zijn. En natuurlijk voldoende voeding lol

Oh ja, als je besteld bij azerty, zitten dan alle kabeltjes stekkertjes en zo er bij?
Bijvoorbeeld van videokaart direct naar de voeding en zo?

Thnx ,

Pim

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...212285]=1&product[212287]=1&product[198869]=1

Maximale prestaties. Goede merken. Goed uitgebreid moederbord. Betere videokaart. Betere processor (toch wel een stuk beter) dan het eerdere am3-systeem en een stukje betere processor dan in het eerdere dure AM2-systeem.
Goede, degelijke kast. De rest heb ik gehandhaafd.

Maar dit systeem biedt ruimte voor veel verfraaing:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[192555]=1&product[63197]=1&product[5545]=1

Bijv. Een stillere voeding (de real power is ook al stil, maar de silent pro is nog stiller) een stille processorkoeler. grotere harde schijf.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...212287]=1&product[208870]=1&product[199864]=1

Overigens het enige wat handig is om erbij te kopen is dit:
http://www.azerty.nl/8-1093-2144/arctic-silver-5-premium-silver-.html
Goede koelpasta!

Hoi Marsmannetje,

Super bedankt voor al je hulp. Dat vind ik echt heel tof:)!

Ik ga een keuze maken uit 1 van de laatste 3 systemen die je voor me hebt samengesteld :love:.

Als ik het goed heb begrepen:
Je geeft aan dat de eerste link een top systeem is voor 765 euro
De tweede link is een systeem voor evt.verbetering van 682 euro.
De derde link is mij een beetje onduidelijk, wat was hier precies mee:o?

Goede tip van de koelpasta zal ik zeker doen.

By the way. de kast zelf ziet er ook goed uit :D oog wil ook wat:cool:.

Als je je motivatie voor het derde systeem wilt geven ga ik een beslissing nemen.
Systemen zien er wel echt geweldig uit moet ik zeggen. Volgens mij krijg ik voor deze bedragen in de winkel NOOIT zo'n systeem.

Ik wacht je laatste reactie af, en nogmaals echt superbedankt voor je hulp!!!:thumb::thumb:

Hartelijke groeten

Pim

Nee, zoiets krijg je in de meeste winkels niet. (en zeker niet voor dit geld)

3e systeem is dus wat ik erboven zeg: stillere voeding en stille processorkoeler en iets grotere harde schijf.

Het 2e systeem is gewoon het vorige am2-systeem met iets beter moederbord en kast.

Hoi Marsmannetje :thumb:.

Ik heb besloten om voor de eerste kast te gaan (het systeem met maximale prestaties van 756 euro:love:).

-Vraagje, moet ik als ik de bestellingen binnen heb alle dozen van alle onderdelen bewaren? Ivm de garantie?

-Ik heb de tips gelezen over het in elkaar zetten van een pc. Ik weet alleen niet precies de volgorde. Is het gewoon alles in elkaar zetten, stroom erop en de windowsschijf erin of zijn er nog stappen die ik moet nemen?

-Met de installatie dezelfde vraag, is er nog een volgorde voor het installeren van de drivers?

Ben als de dood dat ik iets stuk maak voor dit bedrag hahaha

Ben in ieder geval erg blij :):):) Hoelang zou het duren voordat het bezorgt wordt?

Spannend allemaal, Ik hoor graag van je.

Groeten Pim

Hoi Marsmannetje :thumb:.

Ik heb besloten om voor de eerste kast te gaan (het systeem met maximale prestaties van 756 euro:love:).

-Vraagje, moet ik als ik de bestellingen binnen heb alle dozen van alle onderdelen bewaren? Ivm de garantie?
Ik ben een bewaartype.
Maar in principe is het niet perse nodig. Zolang je de factuur maar bewaard. Dat is je garantiebewijs.
Wat ik doe is alle boekjes en dergelijke in de doos van het moederbord en videokaart. Die zijn het makkelijkst in eigen doos terug te sturen in het geval dat er iets kapot mocht gaan.
(ik heb er hier nu al een heel zooitje: gelukkig maar 1x nodig gehad met een videokaart)

-Ik heb de tips gelezen over het in elkaar zetten van een pc. Ik weet alleen niet precies de volgorde. Is het gewoon alles in elkaar zetten, stroom erop en de windowsschijf erin of zijn er nog stappen die ik moet nemen?
Zolang je maar niet gelijk alles in elkaar zet: dan wordt het te ingewikkeld als er iets fout gaat. Maar verder zit er geen volgorde aan.
Al merk je snel genoeg als er een andere volgorde in had gemoeten.
Bijv moederbord en processor in de kast gebouwd -> he nu is het wel lastig om de harde schijf in de kast te zetten. Volgende keer toch maar andersom doen.

Dat is trouwens wel iets voor het lijstje: harde schijf en dvdbrander eerst in de kast schroeven (maar nog niet aansluiten).

-Met de installatie dezelfde vraag, is er nog een volgorde voor het installeren van de drivers?
Ja, die is er wel.
Eerst de chipset, audiodrivers e.d. (behorende bij moederbord)
en pas daarna de videokaartdrivers.
Als laatste eventuele randapparatuur.

Ben als de dood dat ik iets stuk maak voor dit bedrag hahaha

Ben in ieder geval erg blij :):):) Hoelang zou het duren voordat het bezorgt wordt?

Spannend allemaal, Ik hoor graag van je.

Groeten Pim
Ligt aan de levertijd. Soms zegt azerty iets snel te kunnen leveren en dan duurt het een paar dagen langer en soms is iets juist sneller.
Maar reken op zeker een week. Ik heb het wel eens binnen 5 werkdagen gehad, maar niet heel vaak.

Je ging het in elkaar zetten toch samen met iemand anders doen? (nee, dat was iemand anders..)

Lees de komende week nog een paar keer mijn tips door en bekijk vooral de 2 filmpjes heel goed. Daar leer je veel van.
Denk vooral aan die verdraaide afstandbusjes!!!!

Compatibiliteit hardware

Hoi Marsmannetje,

Ik heb een vraagje. Van je systeem (met maximale prestaties, gisteren 20.23uur) heeft het moederbord 2600Mhz. De processor is 3 Ghz. Maakt dit uit? Of overbelast ik het moederbord dan niet?:o
Ik vraag het maar want ik heb namelijk geen idee :D
Mijn tweede vraag gaat over het moederbord en de voeding. Kan nergens de stroomgegevens van het moederbord vinden. Is de voeding goed? Ik hoorde dat te weinig voeding fataal kan zijn, maar dat te veel voeding net zo schadelijk kan zijn. Dat wist ik niet. Klopt dat?:confused:

Groeten Pim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan