Help!! Uitdaging: Ik zoek een game pc tussen 500-600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap de verwarring.
Max bussnelheid is zeg maar de verbinding tussen processor en geheugen. Deze kan maar maximaal 2600 MHz aan. Dat heeft verder niet te maken met de processorsnelheid.

Een te zware voeding is alleen zonde voor je portemonnee. Verder maakt het niet uit. Een te zwakke voeding is natuurlijk wel heel slecht.
Wat bedoelt wordt, kan ik me voorstellen, is dat hardware kapot gaat van piekspanning. Dat klopt ook wel. Als hardware draait op 12V, dan zal het kapot gaan als er opeens 20V doorheen gaat. (ik noem maar iets...). Wat de grens is waarop bijv een processor kapot gaat weet ik overigens echt niet. Is ook niet zo interessant.
Een goede voeding blijft altijd rond de 12V hangen. En mocht er iets fout gaan, dan hebben die voedingen ook beveiligingen ingebouwd.

Bij goedekope voedingen van 20-25 euro is dit vaak veel slechter geregeld.

Laatst bewerkt:
Ah, ik snap het denk ik. Dus ik verlies 400 mhz van die processor, maar het kan geen kwaad.okay dat is duidelijk. En van die voeding is me nu ook iets meer duidelijk geworden.

Bedankt! :)

Nee, je verliest niets van de snelheid van de processor.
Maar ik weet ook niet hoe je het precies uit moet leggen. Ik weet wel dat de huidige processors die bandbreedte van 2600mhz niet vol krijgen.

Er zit een koeler bij de processor.
Boxed processor betekent dat er een koeler bijgevoegd zit.

Hoi!

Dat van die 'boxed' wist ik niet, sorry haha

Een vriend van mij wees me hierop:

http://www.informatique.nl/pc , het gaat om de de Inspider van 729 euro

Wat kun je van dit systeem zeggen, ook in tegenstelling tot het azerty systeem

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...212285]=1&product[212287]=1&product[198869]=1

Voordeel hiervan is (volgens mijn vriend), dat alles in het voorproces bij het bouwen is uitgebalanceerd, ook omdat hij natuurlijkbred op de markt wordt verkocht kunnen ze geen risico lopen. En ook dat je makkelijker van de garantie gebruik kunt maken bij callamiteiten.

Probeer me nog een beetje hier en daar te laten informeren :thumb:.

Groeten Pim

Laatst bewerkt:
Een 9600GT is toch niet te vergelijken met HD4890...
Die 9600GT is gigantisch veel slechter.

De processor is een stuk slechter

De voeding is veel slechter

De kast is simpeler

Harde schijf is wel groter.(prijsverschil ± 30 euro)

Thank you!

Ik krijg van zoveelkanten advies, de een zegt a de ander b, is soms een beetje verwarrend:shocked:.

Gaan weer vrolijk verder;)

By the way, die processor met die box. De koeler, is dat een beetje een stille koeler?

Hetzelfde geld voor CoolerMaster Real Power M520 Modular, is die stil?

Even een vraag over koeling in het algemeen:
Je hebt een koeler op je processor, en de andere koeler zit in de voeding??
Moeten er nog meer koelers in? Hoorde van iemand dat je altijd extra moet koelen, maar kan dat hier nergens terug vinden.

In deze review http://bouweenpc.be/review/194 wordt aangegeven dat de behuizing van de gladiator 600 voorzien is van koelers, klopt dat?
Hoeeel krijg ik er precies bij? 1 met blauwe leds???

Groet Pim

Laatst bewerkt:
Het is wel verstandig.
In de Gladiator kast zitten er 2: Een grote bovenin aan de achterkant en een iets kleinere onderin voorin.
Elke fan extra zorgt weer voor meer geluid.

In de CM 690-kast zitten veel meer koelers. Kan je ook nog overwegen.

De boxed koeler is niet de stilste: kies dan bijv voor Scythe Mugen 2, of de Ninja 2 van hetzelfde merk.

De voeding is best wel stil, zover ik weet.. De CM Silent pro is nog stiller.

edit:
Let op dat mugen 2 lastig te bevestigen is in die gladioator (zie de door jou geplaatste review)

Laatst bewerkt:
Okay,

dus er zitten 2 standaard fans in de gladiator 600 en ik zou er dan 2 140mm fans bij moeten zetten die niet teveel lawaai maken, tips?

Is deze kast met 2 extra koelers in prijsverhouding duurder dan die cm690 kast, hoeveel koelers zitten er daar in? En zijn die standaard stil, of moet ik die vervangen voor stllere?

En wat de boxed koeler betreft, die zit bij de processor, die kan ik dus niet apart kiezen toch?

Okay,

dus er zitten 2 standaard fans in de gladiator 600 en ik zou er dan 2 140mm fans bij moeten zetten die niet teveel lawaai maken, tips?
Je hoeft er geen koelers bij te plaatsen. Het kan...

Is deze kast met 2 extra koelers in prijsverhouding duurder dan die cm690 kast, hoeveel koelers zitten er daar in? En zijn die standaard stil, of moet ik die vervangen voor stllere?
Extreem stil zijn ze volgens mij niet. Of de koelers van de Gladiotor wel stil zijn durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Wil je echt een stil systeem, dan moet je naar de 3e optie gaan: De Sileo.
Coolermaster heeft zoveel soorten... :D

Die heeft maar 2 koelers, maar daardoor is de kast heel stil. En in de kast zit heel veel isolatie.
Het bouwen is iets lastiger. En de uitbreidingsmogelijkheden ook een stuk kleiner. Maar ja: je krijgt wel een veel stillere machine.

Je zou iets kunnen besparen op de onderdelen. Als je niet het snelste van het snelste hoeft. Dan kan je namelijk ook gewoon de assemblage laten doen. Ik heb namelijk een beetje het gevoel dat je het liever laat doen.

En wat de boxed koeler betreft, die zit bij de processor, die kan ik dus niet apart kiezen toch?

Ja wel. Je houdt dan alleen de boxed koeler over -> die hoef je dus niet in te bouwen. (wel bewaren: mocht je ooit een andere processor kopen, maar je vind de koeler nog goed, dan kan je de oude processor met ongebruikte boxed koeler verkopen)

Ik denk dat ik het snap, dat is bijvoorbeeld nodig als ik een 2de videokaart of iets anders wat warmte genereerd erbij zou plaatsen. De 2 standaard koelers bij de kast zijn dus op dit moment voldoende.

Denk dat ik het gewoon bij het nu samengestelde systeem houd, ik kan er altijd later nog koelers bij plaatsen mocht dit nodig zijn.

Ben trouwens niet huiverig om hem te bouwen (ook al is het de eerste keer), wil gewoon graag het meest optimale voor mijn budget.

Als ze hem nou gratis assembleren zeg ik natuurlijk geen nee:D,
maar ik neem aan dat daar ook wel een prijskaartje aan hangt. (wat ik liever in mijn systeem stop). Weet jij wat ze vragen om hem in elkaar gezet af te leveren?

Azerty 60 euro.
4launch is een van de goedkopere met 40 euro.

En dan houd ik nog niet eens rekening met het kopen om meerdere adressen:
Sommige onderdelen kan je kopen bij de ene webshop en andere bij de andere.
Zo heb ik wel eens een paar tientjes bespaard. (let op de vrachtkosten)

Dan wordt assemblage nog duurder: Stel je dat je met op 2 adressen kopen 20 euro kan besparen. En assemblage kost 60 euro.
Dan ben je dus al 80 euro kwijt voor de assemblage. Daar heb je een kast + dvd brander voor...

Hmm, 60 euries, zit er dan ook garantie op, of wordt de kast dan verzegeld? Of geld dezelfde garantie van de onderdelen dan gewoon? Ik heb dan geen originele verpakkingen meer. Denk trouwens niet dat ik dat ga doen hoor, zonde van de 60 euro. Er kijkt morgen nog een collega (ITér) naar, en als daar niks uit komt heb ik genoeg zekerheid van iedereen gekregen.

:DDAN GAAN WE BESTELLEN:D

Groet Pim

En die collega kan je waarschijnlijk wel even helpen met bouwen in geval van nood?
(ik denk niet dat je het nodig hebt, maar je weet nooit -> het is goed om een backup te hebben)

Nee, dat niet. Ik was al blij dat ze er een oogje op wilde werpen. Ik ga het wel zelf doen. Vind het stiekum ook wel leuk om te proberen. Gaat wel lukken denk ik. En ik kan altijd hier om advies vragen;)

Ik hou je op de hoogte!

Groeten Pim

Hoi Killablade, dank je wel voor de tip:thumb:

Ik heb in het begin, toen ik met de gedachte liep te spelen om zelf een systeem te gaan bouwen al heel veel tips gelezen, waaronder die van marsmannetje (het truukje om te ontladen via de aarde in het stopcontact bijvoorbeeld, heb trouwens geen vloerbedekking, alles is bijna van hout;)). Ik heb ook via verschillende links filmpjes bekeken op youtube van Bep tv??? In ieder geval, daar werd een pc gebouwd, en dat werd heel fijn uitgelegd. Staat al tussen mijn favorieten voor als ik ga bouwen.

Ik denk dat het in elkaar zetten wel gaat lukken, al moet ik even puzzelen met alle stekkertjes en connectors. Ik heb begrepen dat veel direct naar de voeding toe kan ipv naar het moederbord (modulair kabel management??). Daar moet ik dus even naar kijken (hoop dat die stekkertjes erbij zitten).

Maar mocht ik vragen hebben (WAT IK ABSOLUUT VERWACHT :p), dan zal ik ze hier zeker stellen. Ik heb ook al even uitgevogeld hoe ik foto's moet uploaden, dus kan evt. met plaatjes. Super handig!

IT ventje van m'n werk is er vandaag niet, die spreek ik dus morgen. Dus als het allemaal goed gaat kan ik mooi voor het weekend nog de besteling de deur uit doen:D!!

Jullie horen het!

Groeten Pim:)

vraagje

Ik denk dat ik een 22" of 24" monitor of een tv'tje aan mn systeem aan wil sluiten. Wat is beter qua kwaliteit?
En wat is niet te prijzig natuurlij haha

Wil namelijk niet zo'n breedbeeldscherm, die zijn zo breed en smal (hoogte)
Vind ik er niet uit zien
heb liever een wat hoger scherm
tips?
(had de andere topics al bekeken, maar wordt daar geen wijs uit)

Groet Pim

Note: zit rond te kijken, maar het ene breedbeeldscherm lijkt minder 'hoog' dan de andere, klopt dat of is het gezichtsbedrog?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan