HELP!! USB poorten doen het niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissDubbelfriss

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Hoi,

Tijdje terug liep mijn hele pc vast (geen idee wat er aan de hand was, maar probleem is wel opgelost, maybe op een drastische manier maar ok). De pc werd geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd (door vriend). Ik kan weer internetten, msnen, mailen, googlen, etc.

Maar ik kan mijn USB-poorten niet meer gebruiken. Ik heb al diverse apparaten (oa camera, usb-stick) geprobeerd, maar nog geen resultaat. Hij zegt dan dat betreffende schijf geformatteerd moet worden. Met de vraag of ik dat nu wil doen ja of nee. Als ik dan op Ja druk, dan zegt ie dat niet kan formatteren. En bij Nee, dan kom ik niet verder.

Heel erg irritant daar er belangrijke foto's op mijn camera staan en ook schoolwerk op mijn usb-stick.

Kan iemand mij helpen (liefst met Jip-en-Janneke-taal, ben echt totaal geen techneut!!)
Groetjes MDF

Zou je even in apparaathebeer willen kijken of daar gele vraagtekens staan? En geef even aan bij welke onderdelen de vraagtekens staan.

Rechtsklik op Deze computer, ga naar eigenschappen, dan naar hardware en kies daar voor Apparaatbeheer.

Klinkt namelijk verdacht veel als missende drivers.

Ja, klinkt als een missende chipset driver..idd. ff apparaatbeheer checken!:)

Dat heb ik gedaan. Ik zie geen vraagtekens.
Ik krijg een scherm met daarin
Pc naam, gevolgd door regels met onderdelen van de pc (en dan dus ook de USB controlers, USB apparaat voor massaopslag enzo) Met daarbij de USB-stick nog ingeplugd. Als die ingeplugd is blijft de computer aangeven: Verwisselbare Schijf (i) en vroeger (toen alles het wel deed) gaf ie dan de naam aan van de stick of camera...
De pc draait op Windows XP (weet niet of dat uitmaakt?).

Ik heb de data van die USB stick al elders opgeslagen. Op andere pc doet de USB stick en de camera het nl wel.

Alvast bedankt!
Groetjes MDF

Hoi,

Toch zou ik proberen om bij de hardwarefabrikant of site van de betreffende pc (hp,acer,pb enz.) de nieuwste drivers te downloaden en te installeren. Als je ze gevonden hebt eerst de oude drivers verwijderen of via "bijwerken" van je stuurprogramma's! Proberen kan altijd toch? Zorg voor de zekerheid dat je een back-up hebt van je (oude) drivers..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan