• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help!! Verwijzingen naar nieuwe regel in ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mohelema

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Goede avond,

Het volgende probleem;

Ik heb een standaard template voor een factuur (tabblad 1). in cel: E7 staat het generieke nummer 20120110001. De laatste cijfers worden opvolgende cijfers van het aantal facturen dus 20120110002, .......003, .......004 etc. etc.

Nu wil ik een formule toepassen om het volgende te doen;

Als ik cel E7 aanpas in het opvolgende nummer (zoals hierboven staat) dan wil ik in tabblad 3 (totalen van alle factuur bedragen uit de specifieke facturen) in laten vullen. Het probleem echter; Hoe zorg ik ervoor dat de in te vullen bedragen steeds op een nieuwe regel komen te staan?

theoretisch zou de formule moeten zijn: als cel c7 groter wordt dan .....001 vul dan de waardes in op een nieuwe regel in tabblad 3.

Hoe kan ik dit doen......help?

Alvast bedankt

Ik vermoed dat je meer reactie krijgt als je een voorbeeldbestandje er bij plaatst....

Ik heb even wat geknutseld...

Heb een tabblad BLANCO factuur gemaakt. Vanaf hier zal je een factuurnummer moeten invoeren en vervolgens op "nieuw" klikken.
Nu maakt Excel zelft een kopie van die blad aan en het tabblad naam wordt aangepast naar "Factuur + het nummer".
In het tabblad "totaal" zitten indirect formules. Je hoeft in de gele cellen alleen het factuur nummer te plaatsen en hij haalt het bedrag op uit desbetreffend blad.

Hoop dat dit in de goede richting komt of nog mooier je gewenste resultaat is.

nog een puntje: ik zou de benoemde bereiken verwijderen bij "namen beheren". Heeft verder geen toegevoegde waarde.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan