HELP!! videoproblemen door moederbord of videokaart????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silas

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo,

Ik heb gisteren na het ontvangen van mijn nieuwe muis de driver geinstalleerd, hierbij crashste mijn windows.
Na het maken van een nieuwe installatie (Vista X64) wil ik de resolutie instellen, deze staat op 800x600 en deze is niet te verzetten, installeren van de chipset driver maakt geen verschil.
Voor dat ik problemen kreeg kon ik altijd een resolutie van 1680x1050 instellen zonder het installeren van mijn videokaart.
daarna heb ik de driver van mijn videokaart geinstalleerd, op het moment dat het vista logotje in beeld zou moeten komen valt het beeld uit.
na het verwijderen van de videokaart driver in veilige modus werkt het wel, maar nog steeds op een resolutie van 800x600.

ik heb van beide genoemde hardware de meegeleverde en laatste drivers geprobeerd!

Nu heb ik meerdere vragen
Vraag1:
Is het mijn moederbord, Videokaart of toch andere hardware?

Vraag 2:
Hoe los ik dit op? (er zit nog wel garantie op de onderdelen, maar ik heb liever geen zin om 3 weken te wachten tot de spullen terug zijn.)

Dit is mijn systeem:
Asus P5N-T Deluxe (geen uitgang voor beeld, gaat via de videokaart)
Gigabyte GTX260
4GB 800mhz 4x 1gb
OCZ StealthExtreme 600W voeding
2x Samsung 500GB Sata schijf

b.v.d. Silas

Misschien dat systeemherstel naar het punt voor installatie van de muis je probleem oplost.

mvg leo

Misschien dat systeemherstel naar het punt voor installatie van de muis je probleem oplost.

mvg leo

De windows waar het eerste probleem zich voort deed heb ik niet meer, toch bedankt voor je reactie

De windows waar het eerste probleem zich voort deed heb ik niet meer, toch bedankt voor je reactie
Hmm niet goed gelezen:o.
Zo'n antwoord heb je niet veel aan natuurlijk.

Heeft de pc goed gedraaid voor de crash gister?
Was dat ook x64?

Een crash na een driver installatie lijkt op een software probleem, maar dat verklaard natuurlijk niet waarom je videokaart nu niet meer wil installeren.

Heb je andere drivers gebruikt nu?

Hmm niet goed gelezen:o.
Zo'n antwoord heb je niet veel aan natuurlijk.

Heeft de pc goed gedraaid voor de crash gister?
Was dat ook x64?

Een crash na een driver installatie lijkt op een software probleem, maar dat verklaard natuurlijk niet waarom je videokaart nu niet meer wil installeren.

Heb je andere drivers gebruikt nu?

De computer heeft hiervoor zeker 3 maand probleemloos gedraaid.
ik heb de meegeleverde drivers en nieuwe drivers geprobeerd maar geen van alle helpen,
Met mijn leverancier heb ik het erover gehad, ik ga vandaag het nog even proberen met maar 1GB werkgeheugen. hij heeft al eerder problemen gehad met een gtx260 met meerdere geheugenbankjes, Ik hou je op de hoogte van de voortgang;)

EDIT:
Ik heb nog allerlei verschillende forums afgezocht, nu weet ik wat het probleem is, namelijk
een Nvidia Driver. het probleem is nog niet helemaal opgelost, want ik draai nu op 1024x768,
hoger kan niet, monitor wordt herkent als Generic Non-PnP en ik moet eerst via veilige modus
opstarten om de monitor te deinstalleren en dan zonder monitor normaal opstarten. Iemand nog iedeen om dit op te lossen??

Gr. Silas

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan