help virus op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

I psp I

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
hey ik heb een virus op me andere pc dus ik zit nu op die van me broertje
als ik heb probeer op te starten moet ik tussen 4 dingen kiezen krijg ik meestal wel
dan doe ik windows normaal starten komt zon laad balkje van windows xp wordt de beeldscherm zwart dan komt er no signal input te staat en dan komt een rare blauwe programma achtig iets heel snel langs en start die weer opnieuw op denk dat het een virus is want ik ging gister liedjes downloaden via limewire en werd internet 100x geopend en allemaal reclames enz hoe krijg ik die virus eraf?
thx:love:

No Signal Input heeft meer met je videokaart te maken en daar past dat blauwe scherm ook wel bij.
Heb je iets veranderd aan je PC pas?
Kan je wel in Veilige Modus komen? Tijdens het opstarten gelijk herhaaldelijk F8 intoetsen en kijken of je in Veilige Modus kan komen.
Voor de rest zou je alle kabels in je kast eens kunnen nakijken en goed aandrukken.

@Bertus, dan moet TS wel eerst kunnen opstarten.

niks gedaan met me pc laast 6maanden ik weet zeker dat het een virus is ik probeer de f8 wel

Mocht je wel in Veilige Modus kunnen komen dan kan je gaan scannen zoals vermeld in de link van Bertus.Kies dan wel voor Veilige Modus met Netwerk mogelijkheden.

dit krijg ik en het gaat hele tijd door ookal kies ik een van die opties hij start alsnog opnieuw op

Heb je een CD ROM/DVD van je besturingssysteem en welke heb je? XP of Vista?

Opstarten vanaf CD en dan kiezen voor R ( = repair) en kijken of hij de boel kan herstellen.
Lukt dat niet dan zal je toch moeten formatteren of je probeert eerst een andere videokaart.
En ja, als je formatteert ben je al je bestanden kwijt daarom wordt er ook zo vaak gezegd Backups te maken :confused:

Geen CD, dan kijken of je er eentje kan lenen.

Als je de repair hebt gedaan dan typ je achter de prompt fixboot.
Deze herstelt je opstart bestanden.
Maar zoals gezegd, helpt dit niet dan kan je alleen een format doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan