Help!! Virus

• Onderwerp starter Onderwerp starter York
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Hallo allemaal,

Kom ik net uit school blijkt er dus een virus op de pc te zitten. Hij wil niet meer opstarten dan komt er te staan er is een beschading aan windows/system32\config/system
Men moeder zei dat er een worm waarschuwing was maar helaas kon ze hier niet meer info over geven wat voor worm enz. Hierna maakte ze de pc uit en kon die niet meer opstarten.

Ik heb nu windows op een andere schijf geinstaleert zodat men bestanden op de C niet verwijderd worden. Alleen het volgende nu hoe kan ik deze bestanden van de C toch terug krijgen of dit virus verwijderen terwijl ik wel men bestanden bewaard blijven, en men pc het weer normaal doet?

Er staan meedere acounts op de C maar die hebben allemaal wachtwoord beveiling dus ik kan niet zomaar in dat acount.
Ik kan geen veiligmodus in als ik wil opstarten op de C want dan stopt die halverwege.

Wie weet hoe ik dit probleem kan VERHELPEN????

Greetzz York

Ik heb er net even met housecall gescand volgende virus heb ik kunnen vinden op de C schrijf.

Troj_Justina.A
Worm_Sddrop.A
Worm_kwbot.C
PE_parite.A

Dat laatste virus (PE_Parite.A) heb ik kunnen cleanen. Maar de andere is online niet gelukt. Ik had de laatste virus updates, maar toch staan ze erop :(

Ik hoop dat jullie wat meer aan deze info hebben en mij zo wat beter kunnen helpen.

Greetzz York

Symantec online scan geprobeerd?

Al gezocht naar tooltjes voor die virussen?

Hallo allemaal,

Ik heb nu net 238 virussen onschadelijke gemaakt met een online scan van panda. Jah helaas maar ik kon geen vast virusscanner meer gebruiken want die ben ik dus kwijt geraakt.
Alleen wat is het volgende probleem nu probeer ik dus de andere windows op te starten maar dan krijg ik nog steeds de foutmelding windows/system32\config/system kan niet worden gevonden of is teveel beschadigd, weet iemand hoe dit te verhelpen is?

Greetzz York

Voor wat betreft die beschadiging zou je deze site eens kunnen inzien: http://members.home.nl/b.mulder/boot.html

Ik raad je wel aan als dit weer mogelijk is om een goeie virusscanner, spywarescanner en eventueel een trjanscanner te installeren, want jij hebt de poorten hier en daar wel erg wijd open staan
sad.gif

Ey thnx voor de site.
Maar als ik de windows XP CD er bij pak dan format die toch de hele schrijf?

En we hebben wel een XP CD om te instaleren maar geen recovery cd volgens iemand hier. Er word mij verteld dat je die recovery cd erbij krijgt als je de computer kocht met de bijgeleverd windows xp. KLopt dit of kan ik gewoon mijn cd er in doen?

Greetzz York

Hallo allemaal,

En als ik nou is het bestand windows/system32\config/system uit men andere windows kopier en vervang voor die andere windows op de C schrijf zou dat ook werken?
Ik moet namelijk geen format per ongeluk uit gaan halen.

Greetzz York

Hey, York, er staat:"Start op met de Windows XP CD-Rom en kies dan (indien uitgeladen) voor R (Repareer of Recover Windows XP) zodat men in het "Recovery Console" komt. Men ziet dan een commandprompt-scherm in C:\Windows "

Dus...Die Cdrom erin leggen en kiezen voor R (, hetgeen staat voor Recover, en niet voor Recovery). Vervolgens de aanwijzigingen volgen.

Formateren gaat echt anders in z'n werk, daar hoef je zo niet bang voor te zijn.

Hier op DEZE site staat goed omschreven hoe je een herstel kan uitvoeren.

groetjes speedtouch

Volgens mij is mijn cd er ofzo niet voor geschikt want ik krijg alleen maar het venster waarin schrijven kan leegmaken enz.

Als ik een recovery cd neem van ergens anders zou die het dan ook doen?

Greetzz York

Bij die mappen van de gebruikers zit altijd wachtwoord beveiling op. Als ik hier doorheen wil komen dan heb ik dus geen toegang. Weet iemand hoe ik hier doorheen kan komen.

(Misschien is dit een betere oplossing)

Greetzz York

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan