• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help voorwaardelijke opmaak doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nonye

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Beste allen,

Wie kan mij helpen??

Ik ben bezig met een verkoop target sheet voor 14 verkopers, zij hebben allen individueel 10 verschillende targets per week.
Het is een vrij simpel rekenblad..
Links een tabel met namen en de behaalde resultaten, rechts een tabel met de targets.
Doel is de voorwaardelijke opmaak zo te maken dat de cellen groen of rood kleuren bij het wel of niet behalen van de targets.

Dit is niet moeilijk... alleen heeeeeeel veel werk gezien er 52 weken in een jaar zitten en ik niet 52 tabbladen wil maken (hooguit 12 voor de 12 maanden per jaar)

Ik heb nu een week volledig handmatig ingedeeld... en werkt goed.
Nu wil ik de tabellen kopiëren zodat ik deze niet nogmaals hoef op te maken.

Echter blijft hij nu de voorwaarde van de opmaak koppelen aan de 1ste target kolom en niet de gekopieerde target kolom.

Ook heb ik geprobeerd om de opmaak door te voeren.
1 persoon in de tabel van rechts naar links volledig de opmaak gemaakt en vervolgens naar beneden doorvoeren (kruisje voor extra opties geopend, keuze alleen opmaak doorvoeren)
Maar ook dan kopieert hij nog steeds de voorwaarde van de regel erboven en trekt hij dit niet door naar beneden.

voorbeeld: Celwaarde <$AC$24 (opmaak cel rood vullen) =$N$24
Ik hoopte dat dmv opmaak doorvoeren hij voor de cellen er onder automatisch een aanpassing zou maken naar
voorbeeld: Celwaarde <$AC$25 (opmaak cel rood vullen) =$N$25
en zo voorts voor de andere 14 medewerkers.

Is het mogelijk om dit op een of andere manier door te voeren?

Of moet ik werkelijk 14x10cellen=140 cellen x 2 verschillende opmaken= 280 x 356 DAGEN= 99.680 cellen individueel opmaken... !!???

AUB, zeg nee!!! natuurlijk is dat niet nodig... je doet dat als volgt...

HULP!!!!!Bekijk bijlage Daily Tracker 2.0.xlsx

Nonye
Hal eens het $ teken weg tussen de kolomletters en de rijgetallen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan