Hoi,
Heb al weken last van blauwe schermen etc. Ergens op dit forum zwerft hierover nog een vraag van mij
Vraag niet waarom maar af en toe start u weer normaal op, waardoor ik wat reparatie werkzaamheden kan verrichten.
Als ik weer eens kan opstarten dan wil hij iets hardware matigs installeren.
Iets van een Raid of zo. Geen idee hoe ik hier aan gekomen ben.
Als ik daarop inga kan ie de software niet vinden.
Kijk ik nu in configuratiescherm --> software --> windowsonderdelen toevoegen of verwijderen dan tref ik extra onderdelen aan en wel:
1. een grijs driehoekje --> geen omschrijving is aangevinkt --> 5,4 mb groot --> niet te verwijderen.
2. COM+ --> aangevinkt -->18 mb groot --> niet te verwijderen
3. Distributed Transaction Coordinator --> aangevinkt --> 7 MB groot --> niet te verwijderen
4. WMI --> aangevinkt --> 14 MB groot --> niet te verwijderen
Geen idee waar ik deze bonus aan te danken heb, maar het lijkt me niet in de haak.
Iemand enig idee wat het is en hoe ik er vanaf kan komen?
Kun je Windows over de bestaande installatie installeren zonder gevolgen(zoals programma verlies en dergelijke)?
Met dank vanuit een regenachtig Alphen aan den Rijn,
Klaas.
PS: XP home versie met SP2 erop
Heb al weken last van blauwe schermen etc. Ergens op dit forum zwerft hierover nog een vraag van mij

Vraag niet waarom maar af en toe start u weer normaal op, waardoor ik wat reparatie werkzaamheden kan verrichten.
Als ik weer eens kan opstarten dan wil hij iets hardware matigs installeren.
Iets van een Raid of zo. Geen idee hoe ik hier aan gekomen ben.
Als ik daarop inga kan ie de software niet vinden.
Kijk ik nu in configuratiescherm --> software --> windowsonderdelen toevoegen of verwijderen dan tref ik extra onderdelen aan en wel:
1. een grijs driehoekje --> geen omschrijving is aangevinkt --> 5,4 mb groot --> niet te verwijderen.
2. COM+ --> aangevinkt -->18 mb groot --> niet te verwijderen
3. Distributed Transaction Coordinator --> aangevinkt --> 7 MB groot --> niet te verwijderen
4. WMI --> aangevinkt --> 14 MB groot --> niet te verwijderen
Geen idee waar ik deze bonus aan te danken heb, maar het lijkt me niet in de haak.
Iemand enig idee wat het is en hoe ik er vanaf kan komen?
Kun je Windows over de bestaande installatie installeren zonder gevolgen(zoals programma verlies en dergelijke)?
Met dank vanuit een regenachtig Alphen aan den Rijn,
Klaas.
PS: XP home versie met SP2 erop
Laatst bewerkt: