Help! Waar zijn mijn partities heen!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Funkmeister

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
Berichten
8
Hallo Allen,

Ik ben het hele weekend bezig geweest met mijn computer, toen ik het VIA-Chipsets-kunnen-niet-overweg-met-8800GT-videokaarten-probleem opgelost heb duikte de volgende week op gisteravond!!! (GRRRR)

Windows geinstalleerd op schijf 1, 120GB Maxtor IDE (no problem, werkt prima)
Schijf 2, een 320GB Sata2 met 4 partities word gezien als 1 unformatted partitie van 128GB!
Nu heb ik al met Partition Magic 8 even gekeken maar de status staat op 131GB partitie op status "Bad"... hoe kom ik weer bij mijn spulletjes want de schijf KAN NIET GEFORMATTEERD WORDEN... no matter the cost, als ik dat zou kunnen was ik allang klaar geweest en zou mijn weekend een stuk prettiger verlopen zijn.

Iemand zei dat ik de jumpers achterop de SATA disc zou moeten aanpassen maar hiermee kun je toch alleen de master/slave configuratie veranderen?
Hoe krijg ik mijn partities weer terug zonder loss of data?
 
SATA schijven hebben geen jumper voor master/slave. Er kan wel een jumper aanwezig zijn om de data doorvoer te limiteren.
 
Heb je servicepack 2 ook reeds geinstalleerd? Deze zal mogelijk het probleem oplossen,
daar windows xp zonder service pack geen hd's ondersteunt boven de 128 gb...

Robbie32
 
Windows xp?
Dan moet je mogelijk service pack 2 nog installeren.
mvg leo
 
En als ik niet de mogelijkheid heb om up te daten naar SP1 of SP2?... (ja ja, ik weet wat je denkt...)
Even afgezien daarvan.... moet ik me zorgen maken over mijn data op mijn SATA schijf?
Ik heb aan de schijf zelf helemaal niets veranderd maar hij blijft hem dus aangeven als "BAD"... bad klinkt zo 'slecht' ... :(
 
Laatst bewerkt:
En mogelijk heb je de SATA drivers nog nodig.
Hoewel het me eerlijk gezegd dan lijkt dat de hele schijf niet gezien wordt.
 
En als ik niet de mogelijkheid heb om up te daten naar SP1 of SP2?... (ja ja, ik weet wat je denkt...)

Dan heb je een probleem wat we hier niet op kunnen lossen, maar wat wel oplosbaar is.
SP2 heb je in ieder geval absoluut nodig.
mvg leo
 
Zucht... Ik heb de schijf ook draaiende gehad voorheen zonder SP1 of SP2 met 4 partities en in totaal 320GB dus het kán wel.... hoe ik het vorige keer gedaan heb, joost mag het weten...

Ok mijn plan: Reinstall windows opnieuw op de IDE hardeschijf, de SATA schijf afgekoppeld... na de windows install SP1a eroverheen, SATA weer aansluiten en kijken of het werkt.... gaat dit werken?????
Ik ben het hele weekend bezig geweest en ben het nu wel zat :(

Trouwens... SP1 moet genoeg zijn voor SATA volgens microsoft
 
You must enable the support in the Windows registry

link

Meer info: link

Of anderszins:
Via START-MENU/UITVOEREN regedit32.exe start u de Registry-Editor. Open de volgende sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINES\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters
Via het menupunt bewerken/waarde toevoegen voegt u een nieuwe waarde EnableBigLba toe. (Type DWORD resp. Reg_DWORD) en geven deze de waarde 1. Na een reboot wordt de harddisk boven de 128GB door Windows 2000/XP herkend.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heeeeeeeeeeeeeeelp, het werkt nog steeds niet!!! ik heb het volgende gedaan:

- Ontkoppel de 320GB HD van het systeem (done)
- Start een WinXP install + SP2 (done)
- Installeer andere drivers voor het moederbord e.d (done)
- Connect de 320GB HD weer aan en start windows opnieuw op (done)
- De partities zouden nu weer in de explorer zichtbaar moeten zijn (nee dus...)

Partition Magic geeft 305GB aan, evenals schijfbeheer in windows... toch staat de status in PM op "Bad" ... in schijfbeheer zie ik de schijf in 2 delen verdeeld: "F: 128.00 GB (Healthy, Active)" en " 170.09GB Unallocated" ... Het lijkt er dus op dat mijn partition table beschadigd is...
Checkdisk gedraaid maar die zegt niet beschikbaar te zijn voor "Raw Drives"
Welke andere mogelijkheden resten mij nog om mijn dierbare data weer terug te halen!?
 
Wat zegt PTedit over je partities?

Post even een schermafdruk (zie mijn handtekening hoe dat te doen).

Tijs.
 
Oplossing: geen

Mijn partititietable is compleet naar z'n grootje.
Ik heb alle partities en unallocated space geformatteerd (dat deed pijn) maar gelukkig heb ik met easyrecovery 95% terug kunnen krijgen.... al mijn documenten, mp3's en videos staan nu naar een externe hardeschijf over te loeien... duurd nog 15 uur (was 31 eerst) maar dan heb je wel je spulletjes terug (zucht, daarna ook weer terugzetten maar dat zal sneller gaan)

bedankt voor jullie hulp
 
Lastig al dat werk, mooi dat je de data hebt kunnen redden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan