[HELP!] Wachtwoord vragen voor als je bijv sofware wilt downloaden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

CUIJKER

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
hee, titel zegt het al ik wil dat als je iets wilt downloaden ze een wachtwoord vragen
want het schijnt namelijk dat mijn zoontje steeds dingen download
en ik wil geen nieuwe gebruikersaccount maken.
iemand had dit ook het schijnt ook iets met UAC.
want als je op ''downloaden'' klikt dan kom er een soort pop-up van UAC waar je wachtwoord moet intypen om te downloaden en dat wil ik ook!

Het UAC stopt enkel het installeren. Downloaden kan dus gewoon gedaan worden.

Je zou eventueel even kunnen spelen met Ouderlijk toezicht. Ik weet alleen niet of die ook werkelijk het downloaden kan tegen gaan.

Dit is een erg goed plan v/d vorige poster...
Ik wou nog wat aanvullende info hierover posten..

Een korte omschrijving :
Windows-schijfbescherming: Hiermee wordt de Windows-partitie beveiligd tegen veranderingen door een gebruiker waarvoor de beheerder geen goedkeuring heeft gegeven. Je kan Windows-schijfbescherming instellen om alle veranderingen bij opnieuw opstarten op te heffen of helemaal niet op te heffen.
Als Windows-schijfbescherming gebruikt wordt om wijzigingen op te heffen, worden wijzigingen die gedeelde gebruikers aanbrengen wanneer ze op de computer zijn aangemeld, opgeheven wanneer de computer opnieuw wordt opgestart.
Gebruikersbeperkingen en -instellingen: Beperk andere gebruikers toegang tot programma's, instellingen en opties in Windows.
Gebruikersaccountmanager: Maak en verwijder gebruikersaccounts.
Computerbeperkingen: Bepaal beveiligingsinstellingen & privacyinstellingen.
Software-updates plannen: Werk je gedeelde computer bij met de laatste software en beveiligingsupdates wanneer het u uitkomt.

Kijk eventueel ook voor uitgebreide informatie van Windows SteadyState op: http://www.schoonepc.nl/tools/windowssteadystate.html
Wel moet worden opgemerkt dat Windows na de installatie van SteadyState merkbaar langzamer wordt.

Het merkbaar langzamer worden, is m.i. de installatie van SteadyState geen goed idee. Het kan daarom goed zijn om over een alternatief na te denken. Om ongewenste downloads en installaties te voorkomen oftewel de controle over het internetgebruik van andere gebruikers over te nemen kan je ook (of bovendien) een internetfilter te installeren. Wat ik persoonlijk een goede vind is Blue Coat K9 Web Protection. Dit is gratis te gebruiken, maar wel Engelstalig. Het voordeel van dit internetfilter is dat het browseronafhankelijk werkt en dus ook werkt als meerdere browsers op je pc staan.

Veiligheidsfilters.nl zegt erover: Met dit sublieme programma kunt u zeer uitgebreid configureren wat uw kroost wel en niet kan zien op internet. Overigens moét u ook wel configureren want de standaard-instelling heeft wel een behoorlijk Amerikaanse bible-belt-gehalte, met onder andere een blokkade voor abortus, keurige seksuele voorlichting en 'alternatieve spiritualiteit'.
Grootte: 0.3MB

Blue Coat K9 Web Protection vraagt een naam en een geldig e-mailadres, waar je je licentiecode (license code) op ontvangt. Bewaar deze goed, kan nl. handig zijn bij herinstallatie.
Om alle configuratie-instellingen v/h filter te beveiligen, moet je een wachtwoord instellen. Wanneer nu een website opgevraagd wordt (probeer het zelf maar is uit) dan wordt een blockpagina weergegeven. Vink daarvoor bij de categorie Blocking Effect alles uit...
Website Blue Coat K9 Web Protection

Laatst bewerkt:
blue cot of dergelijke werkt niet bij mij
en die ene van microsoft wilt validatie en zegt dat het illegaal is
is er geen eentje zonder validatie?

Laatst bewerkt:
ja daarom dat vind ik nou jammer zonder validatie..
misschien dat ik een programma moet vinden om het te legaliceren ..
en ja ik heb windows 7 het aanmelden lukte+ downloaden maar als ik het open lukt het niet (ik voer ook als administrator uit)

Vreemd dat het niet lukte Blue Coat te installeren. Welke melding kreeg je?

Ondertussen heb ik de door jou gezochte oplossing voor je waar je oorspronkelijk naar vroeg
Oplossing nr. 3:
Maak een standaardgebruikersaccount aan. Start -> Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts

Het standaardaccount kan bijdragen aan de beveiliging van je computer door te verhinderen dat gebruikers wijzigingen kunnen aanbrengen die van toepassing zijn voor iedereen die de computer gebruikt, zoals het verwijderen van bestanden die vereist zijn voor de werking van de computer.

Wanneer je bij Windows bent aangemeld met een standaardaccount, kan je alles doen wat je ook met een administratoraccount kunt doen. Als je echter een handeling wilt verrichten die betrekking heeft op andere gebruikers van de computer, zoals het installeren van software of het wijzigen van de beveiligingsinstellingen, kan Windows jou vragen een wachtwoord voor een administratoraccount op te geven.

Succes!

Laatst bewerkt:
Als je even rond googled zijn er genoeg manieren om je Windows 7 legaal te maken. Helaas mag ik hier niet zeggen hoe dat moet of wat de namen zijn.

Zoek en gij zult vinden:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan