help wat moet ik doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

niels15

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Ik heb sinds kort windows vista en download af en toe eens wat, nu heb ik denk ik een virus ik zal de symptonen omschrijven

bureaublad is weg, achtergrond is helemaal zwart kan er niet met mijn muis op klikken.
normaal kan je dit oplossen door in taskmanager de task explorer.exe aan te zetten dan komt je bureaublad terug en als je dan weer je pc uit en aan zet is het probleem weer terug en nu als ik dit doe zegt taskmanager:
C:/Windows/explorer.exe not found
het lijkt wel alsof men besturingssysteem half plat ligt

kan iemand mij helpen om mijn pc weer aan de praat te krijgen, alle programmas doen het nog wel alleen men bureaublad is weg.
als ik men pc opstart dan komt de desktop in een window en vannuit daar kan je alles wel regelen zoals internet en andere gewenste.

graag zo snel mogelijk ik heb mijn pc namelijk nodig voor andere doeleinden,
graag zeggen als ik op het verkeerde deel van het forum zit wist niet precies welk deel ik moest hebben,
heb ook een post gedaan onderstaande link, iemand zij mij dat ik daar verkeerd zat....

niels15

heb je hetzelfde probleem in veilige modus?
Hier kun je inkomen door tijdens het opstarten op F8 te drukkken.

Laatst bewerkt:
door op f8 te drukken tijdens opstart gaat hij niet naar safe mode start gewoon weer normaal op...

niels15

Dit moet je wel voor dat je het windows balkje ziet doen. dus zet je pc aan en blijf herhaaldelijk op f8 drukken.

Klik herhaaldelijk (pompend) op F8 om in de veilige modus te komen en voer daar systeemherstel uit, maar pas nadat je de services hebt nagekeken. Want dat lijkt me een mogelijkheid.

Dan zou het wel opgelost moeten geraken, of nee, ik denk nog aan twee dingen:
1. je hebt een legale versie van vista?
2. Drivers correct geinstalleerd?

het is na de safe mode nog steeds niet over,
is het mischien mogelijk om een repair instal van vista te doen of helpt dit niet?

Heb je de services nagekeken en systeemherstel geprobeerd?

Als je geen backup hebt is dat idd de volgende stap.

nee ik heb inderdaad geen backup....
hoe doe ik een systeem herstel?
weten jullie waar ik die repair instal kan vinden en gaan er bestanden verloren?

sorry ben niet echt heel handig met pc's

Laatst bewerkt:
start ---> alle programma's ---> bureau-accesoires ---> systeemwerkset ---> systeemherstel

Doe je best in veilige modus. Ik denk dat systeemherstel zelf zichzelf uitwijst.

hmm dat is nou juist het probleem men hele desktop is weg dus ook mijn startbalk kan het niet vinden met de desktop in een window (deze computer)....

de achtergrond is zwart en nonactief:S:S
en in safemode is dit nog steeds

Als je op ctrl+alt+del drukt, komt Taakbeheer dan wel?
Dan kan je bij Bestand > Nieuwe taak > typ: rstrui.exe intypen om Systeemherstel te starten.

hmmm hij zegt application not found....

Laatst bewerkt:
De uitleg over systeemherstel klopt niet helemaal. Systeemherstel maakt niet dagelijks herstelpunten aan.

Systeemherstel werkt dus niet, probeer eens de repairconsole.

Opstarten van de windows installatie cd en verder gaan zoals beschreven staat op de pagina van de link hierboven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan