Help!, wat moet ik met deze NOD32 meldingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter MenB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MenB

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Norton was verlopen deze hebben wij ge-deinstalleerd en NOD 32 erop gezet. Eerste scan gedaan en krijg allemaal meldingen "(File locked) [4]".

Er zat een rode tekst tussen "C:\Documents and Settings\Flexibility09\Flexibility werkmap\eigen\HJT\backups\backup-20080709-183840-417.dll - a variant of Win32/Adware.AdzgaloreBiz application" Ging ervan uit dat dit niet goed was en heb deze gelijk verwijderd... Hopelijk heb ik daar goed aan gedaan? :rolleyes:

Alle andere meldingen zijn in blauw en geven de "(File locked) [4]" melding. Reeds diverse forums afgezocht maar heb geen duidelijkheid kunnen krijgen of de blauwe meldingen / bestanden nu geïnfecteerd zijn..:confused:

Hopelijk kunnen jullie ons helpen??, ik snap er niets van...

Onderstaand verdere meldingen, in het blauw dus:

C:\hiberfil.sys - error opening (File locked) [4]
C:\pagefile.sys - error opening (File locked) [4]
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\eFax Messenger 4.4 Output\Flexibility09\~Running.ping - error opening (File locked) [4]
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Search\Data\Applications\Windows\MS S.log - error opening (File locked) [4]
C:\Documents and Settings\Flexibility09\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger\........@hotmail.com\Shar ingMetadata\.......@live.nl\DFSR\Staging\CS{ED66ED 18-FC7B-A52F-EA53-A5F7FE4BB5B4}\99\299-{82090C67-5788-48A3-8465-CE7B8E0152E4}-v299-{820 - error opening [4]

Ik hoop dat jullie snel kunnen reageren.

Groetjes MenB

NOD32 kan die bestanden niet openen, omdat deze door Windows gelocked worden.

Hiberfil.sys is een gereserveerd gedeelte op de hardeschijf voor de slaap/standby - stand.
Pagefile.sys is je virtuele geheugen gedeelte op de hardeschijf.

Hallo Lex,

Bedankt voor je uitleg maar wat moet ik nu doen?
Heb ik nu een probleem in mijn computer?

Ik hoop dat je mij verder kunt helpen :rolleyes:

Groetjes B

Zo te zien niet, er wordt alleen aangegeven dat de betreffende bestanden niet geopend kunnen worden om te scannen.

Hallo Lex,

Bedankt :thumb:, dat is een hele opluchting..pffff ik was al bang voor een groot probleem..

Nog even een vraag over die

Hiberfil.sys is een gereserveerd gedeelte op de hardeschijf voor de slaap/standby - stand.
Kan ik dit ook verwijderen of moet ik dat niet willen? Neemt nl. wel veel geheugen.
Mocht dit wel kunnen, hoe doe ik dat unlocken enz.?

Pagefile.sys is je virtuele geheugen gedeelte op de hardeschijf.
Misschien een domme vraag maar wat houdt het virtuele geheugen op de harde schijf in?
Kunnen die meldingen hierover (zoals boven) verwijderd worden?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes B.

Pagefile.sys is de schijfruimte voor de virtuele geheugen van Windows. Deze kun je ook even tijdelijk op een andere partitie/schijf plaatsen. C-schijf defragmenteren, daarna kun je deze terug zetten of op de andere partitie/schijf laten staan.

Informatie virtueel geheugen;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Virtueel_geheugen

Informatie instellen Virtueel geheugen;
http://handleiding.helpmij.nl/index.php?action=search

(Acrobat reader nodig om te kunnen lezen)

Als Windows naar de slaapstand overschakelt, schrijft het de inhoud van het werkgeheugen weg naar een bestand op de harde schijf. Dat bestand is “Hiberfil.sys”, in de regel even groot als het werkgeheugen.

Indien je met een desktop werkt en je gebruikt de slaapstand niet kun je dit evengoed verwijderen, zo win je weeral aan plaatsruimte.

http://www.schoonepc.nl/optim/defrag.html

Goedemorgen Lex,

Bedankt nogmaals voor je reactie.
Ik zal kijken wat ik hiermee kan.

Mocht ik er niet uitkomen, mag ik dan nog een keer je hulp inroepen?

Groetjes B.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan