Help: Website online zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackbouwer

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Berichten
12
Hallo Moderators en mede-forummers,

Mijn vriendin moet een portfolio maken voor haar studie. Hier wordt onder verstaan dat ze al haar opdrachten op een zelfgemaakte site moet plaatsen.

Nu heb ik op school geleerd hoe ik de site kan maken met behulp van HTML en PHP code alleen de servers en domeinnamen waren al voor ons geregeld.

Nu is mijn vraag aan jullie, wat is de goedkoopste manier om voor ong. 5 jaar een site online te houden. Ik zou graag willen dat ik net als op school in kan loggen bij Net2FTP (zie deze link wat ik bedoel http://www.iswgast.nl/) en graag een eigen database van MySQL (zie deze link http://mysql.iswgast.nl/ van PHP My Admin) Daarnaast wil ik ook graag dat de site haar naam krijgt. Dus www.lvdcaaij.nl of iets dergelijks.

Zodra ik de site online heb en kan inloggen om de scripts in te voeren kan ik de site zelf maken en ook eventueel linken met een database.

Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen?

Met vriendelijke groeten,

Jack Bouwer
 
Laatst bewerkt:
Stel dezelfde vraag eens aan een computerwinkel.
Ikzelf ga altijd naar www.mohlman.nl , zij kunnen dit (goedkoop en vakkundig) realiseren.
 
Hoi Elandl,

Dankjewel voor je advies. Ik heb gelijk een mailtje gestuurd.

Zou het trouwens een idee zijn om zelf een website te hosten met een oude pc die als server dient of zou dit meer kosten dan wanneer een bedrijf dit voor jou doet?

groeten,

Jack
 
Een bedrijf is goedkoper....
Tenzij je natuurlijk een computer 24/7 aan hebt staan.
 
Ik zelf heb ook 3 jaar zelf gehost en nu stap ik over op hosting2go
i.v.m. de stroom koste, ons mam is er niet blij mee en het is makelijker
je zit niet met de problemen en worden snel opgelost. tenzij je 24 uur naast je
server zit.
 
Oké, stel voor ik host met antagonist.nl zodat ik ook een eigen domeinnaam krijg.

Hoe gaat dat dan in z'n werk, ik selecteer de domeinnaam en betaal. Dan wordt de domeinnaam geregistreerd. Maar hoe moet ik dan de website lay-out maken. Moet ik dan ergens inloggen om daar de code op te zetten? werkt dit hetzelfde als wat ik op school heb geleerd met Net2FTP?

(Deze vraag is gesteld onder het motto: domme vragen bestaan niet..)

Groeten,

Jack
 
Als je domein geregistreerd is en de ruimte beschikbaar, kun je gewoon via FTP je eigen gemaakte site uploaden
 
Bij Antagonist kun je directadmin gebruiken, je kunt de code van de site dus of via de interface van directadmin in de public_html map op de server zetten, of met een willekeurig FTP programma (filezilla is een goede).
 
Hallo allemaal,

Ten eerste bedankt voor al jullie hulpzame reacties. Ik begin steeds meer inzicht te krijgen over het creeren van een website. Het meest aantrekkelijke is nu de service van Antagonist.nl en dan het Alles-in-één-pakket voor maar 25 euro per jaar. Hier staat wel dataverkeer onder vermeld, wat houdt dat precies in? Zit er een limiet op van het aantal bezoekers dat je website kan bezoeken? Of is er een limiet aan pagina's dat je website mag bevatten? Mag je dan ook advertenties op je site plaatsen?

Groeten,

Jack
 
Laatst bewerkt:
Het gaat niet om het aantal bezoekers of het aantal pagina's. Het gaat om het aantal MBs aan data dat die bezoekers downloaden en het aantal MBs dat jouw site inneem top de server. Ik weet niet wat er allemaal in die portfolio zit maar tenzij dat grote videobestanden zijn die iedereen wil downloaden zul je niet snel aan de limieten van Antagonist komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan