help welk virus is dit en hoe krijg ik hem weer weg..

Status
Niet open voor verdere reacties.

xXxLiEsJuHhxXx

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
hallo.
zondag starte ik me laptop op en vloog er meteen een melding door t scherm dat ik virussen had. de melding was van een virusscan die ik neit op me laptop had staan dacht ik. de virusscan hete antivirus 2009. die ging verder met scannen en gaf 35 virussen aan. ik heb me broer geraadpleegd en hij rade mij aan om de nieuwe avg te downloade die heb ik toen gedownload en op bureaublad gezet daarna me internet verbinding uit gezet en de oude verwijderd en de nieuwe geinstaleerd. wat me broer ook aanrade was om die antivirus er ook vanaf te gooien maar dat lukte niet. hij stond niet bij de progamma's bij het confugatiescherm. ik heb alle snelkoppelingen verwijderd de avgscan heeft de laptop gescant toen en toen die dat had gedaan had die 3 virussen gevonden en verwijderd toen gaf die antivirus 2009 aan dat er nog 38 op zaten.. vanochtend toen ik de laptop aan zette waren het er weer 44 geworden. na een paar minuten kreeg ik ineens blauw beeld daarop stond dat er een spyware was gevonden en dat windows uit veiligheid iets had gedaan maar eer ik het goed en wel kon lezen allemaal kreeg ik het aanmeld scherm weer en kwam ik weer gewoon in windows..
ik heb net ergens gelezen dat antivirus een virus is en iets van hoe ik het meost verwijderen met veilige modes enz. maar in de veilige modes kon ik niet doen wat meost volges die site en heb ik de laptop weer gewoon opneiuw opgestart. dat is nu 30 min geleden en ik heb geen meldingen meer gekregen van antivirus 2009 ook meot ik wel eerlijk bekennen dat ik nu helemaal geen virusscans er even meer op heb staan. ik klikte net internet explorer aan een typte google in en kreeg ik de melding dat die was geblokeerd en via live.nl heb ik weer in google kunnen komen.
ik zag ook net erges dat avg fout is/was.. wat was daar mee aan de hand en kan ik avg weer op de laptop zetten of raden jullie mij een andere free virusscan aan..
heb ik nu nog antivirus 2009 erop staan of is die nu weg..

sorry voor het lane verhaal ik dacht alles goed duidelijk te vertellen zodat jullie me hopelijk zo goed mogelijk kunnen helpen..
ik hoop ook dat jullie mij snel kunnen helpen..

groetjes marlies

probeer eens spybot search & destroy, het is gratis, goed en veilig. ik gebruik het zelf ook en ik heb nooit problemen ondervonden. aanbevolen is om na de scan meteen te immunniseren. bijlage=screenshots

Bijlagen

• spybot s & d.JPG
    spybot s & d.JPG
    79 KB · Weergaven: 24
  • spybot s & d 2.jpg
    spybot s & d 2.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 27
als je het niet zeker weet nooit er vanuitgaan dat het weg is. wie weet wat het in de tussentijd uitvoert

zou het helpen als ik nu de nieuwe avg donload en dan die laat scannen.. ? of vind hij die niet.. ?

oke dat ga ik proberen..
nu werk ik wel nog 1 ding.. telkes als ik een site open dan is het 9 van de 10 keer dat die geblocked is en als ik t adres nog eens intyp precies t zelfde dan doet die t wel.. klik ik wat aan op de site dan is t meteen weer geblocked.. heeft dat er ook iets mee te maken..?

Waarschijnlijk wel, antivirus 2009 blokkeerd je toegang zodat je geen anti-spyware/virus programma's enz kunt downloaden.

Als je deze 2 programma's niet kunt downloaden, vraag aan een vriend om de setups te downloaden. Of gebruik een 2e computer om alles over te plaatsen.

ik heb nu gescand met avg en met die in de link hieronder..
avg vind er 6 en die uit de link vond er bijna 300.. maar ik ga vanmiddag nog met jou andere link scannen.. is 1 van die 2 scans aan te raden om als vaste virusscan te laten staan.. inplaats van avg..?
SUPERAntiSpyware

Persoonlijk heb ik geen enkele firewall op m'n computer staan, ik scan af en toe eens met deze 2 programma's.
Als ik jou was zou ik meer met SUPERAntiSpyware of Malwarebytes scannen dan met AVG.
Want zoals je zegt: AVG vind er 6, en het andere 300, maar het kan ook soms omgekeerd zijn ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan