HELP welke videokaart is geschikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheryl

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Hallo allemaal!

Ik heb momenteel een computer met deze specificaties:
Bekijk bijlage DxDiag.txt

Ik heb dus een onboard videokaart, wat natuurlijk waardeloos is voor spellen. Nu wil ik een 'losse' videokaart plaatsen.

Ik heb hier een GeForce GT230 1.5 GB liggen. Kan ik deze er zomaar in plaatsen? Mij was namelijk verteld in de winkel dat 430W niet genoeg was voor deze videokaart. Ik heb hier wel een voeding van 600W liggen, maar is dat niet schadelijk voor mijn moederbord etc. om die er in te plaatsen? Ik heb er totaal geen verstand van. :)

Mocht dit niet werken, wat zou dan een geschikte videokaart voor mijn pc zijn? Mijn budget is ongeveer 80 euro.

een voeding vervangen kan makkelijk en zonder problemen je moet alleen niet een voeding er in bouwen die minder watt heeft.
dus ik zou zeggen voeding inbouwen kaartje erin en gamen maar.
Let er wel op dat je de voeding goed inbouwt!
Als je hem verkeerd inbouwt kan het einde pc zijn.

Laatst bewerkt:
Moet ik de drivers van de onboard videokaart nog verwijderen voordat ik de nieuwe videokaart erin zet? En werkt de nieuwe videokaart direct of moet ik nog instellingen veranderen?

Verder nog tips om een voeding er goed in te bouwen? :)

haal de oude voeding stap voor stap los en doe de nieuwe voeding er stap voor stap in.
Haal van de ouwe voeding een kabel los en dan van de nieuwe voeding doe je die kabel er in.

Je kan de drivers er op laten staan als je van de videokaart de drivers installeert.

succes:thumb:

Oke super bedankt voor je snelle reactie! Ik ga het nu proberen! :)

Hoi...

Als die voeding van een goed merk is met goede specs dan zal het hoogstwaarschijnlijk wel doen op die 430 watter.

Laatst bewerkt:
Hoe weet ik of ik een goede 430W voeding heb?

Ik heb net namelijk de 600W erin gezet. Zo ver geen probleem hier mee. Ik heb nu wel een probleem met de videokaart. Het lijkt net alsof hij niet werkt... Mijn schermresolutie is 1280 x 1024. Voordat ik de videokaart erin zette had ik een veel hogere resolutie.
Ik heb de VGA kabel van mijn beeldscherm trouwens aan de videokaart vast gezet. Is dit verkeerd?

je hebt nog geen driver geinstalleerd dus vandaar de resolutie.:thumb:

goede voeding bedoelen we mee goede merken: coolermaster, antec, etc,

Voeding kan je alleen weten als je op de stikker van de voeding kijkt en merk en typnr aangeeft.
Maar goed...voeding is al verwisselt dus hoeft al niet meer.Op een 600watter draait het sowieso.

Drivers van die 230 geinstalleerd?

Jeeeej! Ik heb de computer opnieuw opgestart, en nu werkt het super. Nog geen drivers geinstalleerd.
Alleen heb ik wel het gevoel dat deze voeding iets meer lawaai maakt, dan de 430W, kan dit? Als de videokaart ook werkt met de 430W voeding, heb ik dat liever of course.

Dit is de 430W voeding: ATX Netzteil SP-4300

Zou dat goed genoeg zijn voor de videokaart?

Dan zou ik het toch maar bij die 600watter houden.
De 430 heb ik geen vertrouwen in.;)

is de voeding stof vrij? Anders kan je beter als het echt extreem word gaan kijken naar een andere.

Hij is redelijk stofvrij. Ik zou ook niet weten hoe ik dat schoon moet maken eerlijk gezegd. Als het geluid me enorm gaat irriteren koop ik wel een nieuwe voeding van 600W. Zou een Cooler Master Silent van 600W dan een goede optie zijn? :)

Een optie wel...maar een 600watter is eigenlijk overkill voor dit systeem.Een goede 450 watter zou al voldoende zijn.

Oke dank je wel! Welk merk is dan het meest aan te raden? :)

Gewoon die goedkopere van 52 euries.Die voldoet prima!
Wat is trouwens het merk/type van die 600watter?

Ik durf het niet te zeggen, dan zou ik hem even open moet schroeven. Wat ik wel weet is dat het mij nu al mateloos irriteert haha. Dus ik denk dat het toch een nieuwe voeding wordt.

Voldoet een 500W overigens wel aan de eisen voor de toekomst? :)

Laatst bewerkt:
Zou namelijk jammer zijn als het een goede voeding betreft om er een nieuwe voor aanteschaffen:d

Maar ok..mochten bij jou de nekharen nu al tot plafond reiken dat is dat geheel jou keuze om een andere in huis tehalen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan