Help!!! WEP code kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan3189

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Ik heb thuis een draadloze router staan en daarvan is het draadloze netwerk beveiligd met een WEP code. Nu heb ik twee Laptops. 1 van de laptops zit op het draadloze netwerk. De andere wilde ik er ook ff op aansluiten. Maar nu ben ik dus de WEP code kwijt en de login gegevens van mijn router.

Mijn vraag: Weet iemand hoe ik met behulp van een programmaatje of zo de WEP code, op de laptop die al aangesloten zit, kan achterhalen.

Alvast bedankt

dat lijkt verdacht veel op kraken... en volgens de forumregeltjes dat mag niet... ook al gaat het (volgens jou verklaring, maar dat kunnen we niet controleren) over je eigen netwerk. :confused:

Hoi,

Als je ook de logingegevens kwijt bent van de router, kan je deze beter resetten.
Stel dan gelijk WPA-PSK als beveiliging in, want WEP stelt niets - meer - voor en is makkelijk te kraken.

Wat is het merk en type router? Wellicht is deze verouderd en wordt wpa niet ondersteund .... dan is 'ie hard aan vervanging toe ..... :p

Is het een router welke meegeleverd werd bij je internetabbonement? Kijk dan even op de onderkant van de router of daar niet een sticker met code op staat.

Wanneer dat niet het geval is dan kun je wellicht je router een harde reset geven. Dan worden alle gegevens gewist en worden de inloggegevens van de router terug naar standaard gezet.

Graag gedaan! Wat was precies de oplossing?

Ik heb het progje gedownload en gedraaid op mijn laptop en toen kreeg ik direct de WEP code in beeld. Die heb ik op de andere laptop ingevuld en hij melde zich aan op het netwerk en heb nu ook op die laptop internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan