Help ,wifi verbinding lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mekkie78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2013
Ik heb een acer laptop en ben overgestap van upc naar kpn.Nu is de monteur van kpn langs geweest om de boel te instaleren,maar kreeg ook de
wifi verbinding niet voor elkaar.Nu ben ik 2 maanden verder maar krijg het zelf niet voor elkaar.
Op het moment dat ik de wifi verbinding maak,Geeft de signaalsterkte: uitstekend aan.
Onder in beeld staat: beperkte verbindingsmogelijkheden en :alleen lokaal.Het zal wel een pop up instelling zijn ,maar kom er niet uit.
Wie heeft er hints voor deze lake???

Groetjes Frank

2 dingen springen in mijn gedachten:
a. Je bedoelt dat je 2 apparaten hebt: 1 van KPN en 1 (draadloze router) van jezelf en dat je verbindt met het ip-adres met de router van jezelf.
Wat er dan aan de hand zou kunnen zijn is dat het LAN ip-adres van de KPN-router in dezelfde 192.168.x.x reeks ligt als die van je eigen router, dan wordt er niets gerouteerd.
Je zou in dat geval je eigen router een LAN ip-adres moeten in een andere reeks. (dus het derde stukje van het LAN ip-adres veranderen, bijv. naar 100). [Daarna je pc herstarten en kijken of je pc/laptop dan een ip-adres in de 192.168.100.x reeks krijgt).
b. Als a. niet van toepassing is of gefixt: je bedraad aansluit aan je draadloze router, werkt het dan wel?
Indien niet, dan zit er wat mis met de automatische toekenning van het ip-adres, vooral het deel van Standaardgateway (moet het lokale ip-adres van de router zijn) en (evt.) ook de DNS-servers (kan het lokale ip-adres van de router zijn of de DNS-servers van de provider).
Indien wel, dan kan het zijn dat in de draadloze router (als beveiligingsmaatregel) MAC filtering aanstaat. Die dan uitzetten.

Tijs.

Hoi Tijs,

Ik heb nu een modem via kpn en probeermet mijn laptop verbinding te maken met internet(wifi).vaste verbinding lukt wel,maar wifi niet.
Via de mobiele telefoon lukt de verbinding wel.Zal dalijk de rest van je adviezen eens proberen.

Dus die modem van KPN levert (ook) de Wifi verbinding waar je mee wilt verbinden? Dus scenario a. is bij jou niet van toepassing?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan