HELP Windows Vista Explorer verkenner doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchpc

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
24
Hallo , Ik heb een nieuwe pc gekocht en nu als ik bezig ben rustig loopt de taakbalk / bureaublad vast of verdwijnen de icoontjes van de taakbalk en kun je het niet meer besturen. ik moet steeds in taakbeheer het proces explorer.exe stoppen en dan weer explorer opstarten. maar hier wordt ik gek van weet iemand wat de oorzaak kan zijn en de oplossing?
Mvg Ivo
 
Hoi

ik heb hetzelfde probleem, de verkenner slaat steeds vast. Ook onder Vista. Dus hopelijk weet iemand een oplossing :confused:
 
Bij ouder gebouwde versies van Vista is DEP onstabiel.
Je kan deze met een trucje uitzetten en kijken of dat helpt en explorer/verkenner dan niet meer crasht.

1. Klik op Start
2. Klik op All Programs/Alle programma's
3. Klik op Accessories
4. Klik met rechts op Command Prompt/Opdrachtprompt
5. Klik op Run as Administrator
6. Klik op de Allow knop als je om toestemming gevraagd word
7. Typ of kopieër/plak dit in het opdrachtprompt venster:

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff

8. Druk op enter en als het goed is krijg je dan de melding: Operation Completed Successfully
9. Herstart de computer en als het goed is draait explorer/verkenner dan stabiel
 
Hallo ik heb gedaan wat je zei maar dit helpt nog niet me explorer crashte weer.
is er nog een Andere Oplossing??
 
Dringend!

hallo na 2 weken heb ik nog geen oplossing gevonden dat de exporer van vista steeds vastloopt (alle icoontjes verdwijnen op de taakbalk is niet meer te besturen)
Steeds als dit gebeurt moet bij processen Exporer.exe uitgeschakelt worden HEEL ERG IRITANT!:confused: Hopelijk weten andere gasten hoe dit probleem te verhelpen is.

Alvast bedankt!:)
 
Ik heb deze probleem ook. AE86's oplossing werkt ook niet bij mij. Ik gebruik nu maar andere programma Verkenner: Total Commander.
Het is gewoon een enorme bug van Microsoft. Ik hoop dat dit wordt opgelost met een nieuwe service pack.
 
hier is het een ander over bekend, dit probleem ligt in beginsel niet aan verkenner of Microsoft, het is waarschijnlijk dat je een trojan horse op je pc hebt staan. dit valt te verklaren dat TCMD het wel doet maar je verkenner niet. een andere po***aire verkenner alternatief is 2xplore. deze is in tegenstelling tot TCMD freeware dus gratis in de light versie. terugkomend op je probleem.
totale systeemscan uitvoeren door je antivirus programma en een totaal scan laten doen door Windows Defender (duurt vrij lang maar doen). waarschijnlijk haalt die er wel wat uit.

DeeDs:thumb:
 
hier is het een ander over bekend, dit probleem ligt in beginsel niet aan verkenner of Microsoft, het is waarschijnlijk dat je een trojan horse op je pc hebt staan. dit valt te verklaren dat TCMD het wel doet maar je verkenner niet. een andere po***aire verkenner alternatief is 2xplore. deze is in tegenstelling tot TCMD freeware dus gratis in de light versie. terugkomend op je probleem.
totale systeemscan uitvoeren door je antivirus programma en een totaal scan laten doen door Windows Defender (duurt vrij lang maar doen). waarschijnlijk haalt die er wel wat uit.

DeeDs:thumb:

Ik heb overal gescand met verschillende spyware-programma's, systeemscan, virusscan, niets. Hij geeft nog altijd problemen. 2xplore kan ik niet vinden op het internet. Kan je de internetlink even doorgeven? Met TCMD ben ik niet zo tevreden over.
 
nog even wat vergeten.

als je het proggie hebt geinstaleerd doet het vrij kaal aan, dus even bij opties naar je eigen wensen aanpassen. je kunt dan ook net zoals bij TCMD de colommen aanpassen alsmede de kleuren.

DeeDs:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan