help... winxp corrupt (denk ik)...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door maestro12
Heel kort....JA....daarom loopt de installatie niet door.
Heb je een cd van je moederbord?? Waarschijnlijk staat daar een tooltje op waarmee je de benodigde driverdiskette kunt maken.

is er echt geen ander manier om dit te omzeilen?... zo te zien komt van dat tooltje niks in huis...

Voor autoexec.nt kijk op de volgende link

daar ben ik spijtig genoeg niks meer mee... m'n systeem reageert op niks meer na het verwijderen van de register-entries, die volgens TM er uit moesten.
ik moet een andere manier vinden om de winxp installatie te laten doorlopen.
zou de installatie ni doorlopen als ik die raid gewoon uitzet in het bios?... is er niemand hier die dat weet?

alvast bedankt voor alle hulp,

heb nog maar 's proberen te herinstallen, en nu krijg ik een ander resultaat. ik was eigelijk net iets te laat met op F6 te drukken ('t gaat ook zo snel, en ik was vergeten de F-Lock toets in te drukken om de F-toetsen te activeren), maar blijkbaar heeft de setup toch nog gereageerd.
ik heb nu een blauw scherm, en daarop staat:

"Setup kan het type van één of meer in het systeem geinstalleerde apparaten voor massa-opslag niet vaststellen, of u hebt ervoor gekozen zelf een adapter op te geven. Setup zal nu ondersteuning voor de volgende hardware voor massa-opslag installeren:

"<"geen">"

* Druk op E als u extra SCSI-adapters, cd-rom-stations of speciale schijf-controllers voor gebruik met windows wilt opgeven, ook als u daarvoor een ondersteuningsdiskette voor apparaten voor massa-opslag van de fabrikant hebt.

* Druk op Enter als u geen ondersteuningsdiskette van de fabrikant van apparaten voor massa-opslag hebt of geen extra apparaten voor massa-opslag wilt opgeven."

in de balk onderaan staat:
"E=Extra apparaat opgeven ENTER=Doorgaan F3=Afsluiten

oef... wat een uitleg, zeg... :8-0:

maar belangrijker, druk ik hier op E?... of beter op ENTER?...
ik heb wel 'n disketje gemaakt met een raid-driver op, maar ik weet ni zeker of het de goeie is. er stonden er nl. wel 4 of 5 op. aangezien het splash-screentje (bij het opstarten van windows) iets vermeld van VIA RAID, heb ik dus maar de driver van via genomen...
de andere waren van promise (2) en gigaraid (1) en 1tje kan ik me zelfs ni meer herinneren... :rolleyes:

hopelijk komt er snel antwoord, want ik kan m'n systeem zo natuurlijk ni laten staan... ;)

in elk geval al bedankt voor het vele geduld en de goeie raad...

:thumb:

Laatst bewerkt:
pffff... laat maar... het heeft zowiezo niks geholpen...
na een heleboel SCSI dingen te hebben geladen (ik zou ni weten waarom) hangt ie terug op het zwarte scherm met knipperende cursor... :confused:

is er dan echt geen enkele manier om een windows op dit (rot)systeem te krijgen?...
iik moet me werkelijk inhouden of ik vermoord die technieker die me dit ***-mobo heeft aangesmeerd. met m'n vorig mobo heb ik winxp d'r 50x opgezet zonder ooit 1 keer problemen te hebben.
nu lijk ik wel een noob die voor 't eerst in z'n leven een pc aanzet... :o

ik weet me echt geen raad meer... als er iemand nog een idee heeft, laat me aub iets horen. ik word er gewoon moedeloos van...

alvast bedankt,

Als je zeker weet dat je geen SATA harddisk hebt kan je in de bios onder het hoofdstuk ''intergrated peripherels'' de 'onchip Serial ATA'' op disabled zetten.

@admin-frisian....GA-7VT600 1394

Geplaatst door maestro12
Als je zeker weet dat je geen SATA harddisk hebt kan je in de bios onder het hoofdstuk ''intergrated peripherels'' de 'onchip Serial ATA'' op disabled zetten.

@admin-frisian....GA-7VT600 1394

ik heb 't effe opgezocht bij WD en hij staat toch niet bij de SATA types. het betreft een Western Digital Caviar SE 7200rpm (WDC WD800JB-00CRA1), misschien weten jullie hier iets meer over te vinden...

ik denk eerder dat 't een EIDE shijf is dan een SATA schijf, maar ik ben er ni 100% zeker van. het ding is ook weeral 3 jaar oud, en ik ben met zoveel pc's tegelijk bezig, zie je...
sorry dat 't allemaal zo vaag klinkt, maar om 'm effe open te maken ligt nogal moeilijk. de case staat tussen 2 andere cases in, helemaal onder m'n bureau. dat wordt een hele karwei om 'm d'r effe onderuit te halen dus...

nog 's bedankt voor het "engelen-geduld" en alle reacties om me voort te helpen,

terwijl ik zat te wachten heb ik ook nog effe de WD Lifeguard Diagnostic tool gedraaid... zowel de quick test als de extended test. met allemaal groene vinkjes als resultaat, dus de hdd blijkt 100% in orde te zijn... :thumb:

niet dat ik daar aan twijfelde, maar ik volg liefst alle raad op die me hier gegeven word. zeker wanneer ik zelf geen raad weet... :D

ik krijg ook hoe langer hoe meer het idee dat 't die SATA RAID toestand is die me problemen geeft. maar voor ik 'm uit zet wacht ik toch nog effe op een bevestiging dat ik 'm ni nodig heb. je weet maar nooit of ik toch nog iets over 't hoofd gezien heb... :cool:

Ik durf geen uitspraken de doen over RAID, omdat ik daar te weinig kennis over heb.
Wel kan ik je vertellen dat je harde schijf een IDE-schijf is, de specs staan hier.
Ik hoop voor je dat maestro12 je nog wat op weg kan helpen. :)

Geplaatst door Admin_Frisian
Ik durf geen uitspraken de doen over RAID, omdat ik daar te weinig kennis over heb.
Wel kan ik je vertellen dat je harde schijf een IDE-schijf is, de specs staan hier.
Ik hoop voor je dat maestro12 je nog wat op weg kan helpen. :)

in elk geval bedankt, ik zal 't dan maar 's proberen. als ik maar 1 schijf heb, en ook geen SATA, dan denk 'k wel dat ik die SATA-RAID controller gerust kan uitzetten...
moest 't installeren dan toch nog ni lukken, dan laat ik hier wel een kreet... :D

nog 's bedankt en de groetjes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan