help, wireless lukt nie

Status
Niet open voor verdere reacties.
klopt als een bus,

klik op draadloze netwrkverbinding, er wordt gezocht en vindt een verbinding. Vindt, maar geen contact.
maar we zijn weer verder.

Okee, er wordt nu aangegeven dat er om een netwerksleutel gevraagd wordt. huh? en nu?
we zijn er bijna, maar er staat nog iets niet goed cq verkeerd
 
Kun je een screenprintje maken ?

Ik denk dat het hier om de WEP-key gaat.Zou op de onderkant van je Hawking moeten staan (128/64 key)
 
om de met de laatste vraag te beginnen, op de onderkant staat een nummer (wep key?)wat het meest lijkt op een mac address. het ander is een serie nummer.

Ik wil best een screenprintje maken maar wat zoek je precies. op de algemene pagina staat niets byzonders. Behalve over welk channel de verbinding loopt en het SSID met eigen naam.

Op de Data Encryption page staat de wep key ingevuld als volgt: 000c0000e0200a0c0000e0300a.

En als ik je goed begrijp zou ik het Hawking nummer daar in moeten vullen. Geprobeerd maar geen succes
 
Netwerksleutel is mi de wep key die je in moet geven.
Ik weet dat bij bijv de Speedtouchprodukten deze aan de onderkant v/h produkt staat.Kijk eens even goed waar die bij jou zou kunnen staan.De wep is niet hetzelfde als de mac.

Je doet dit allemaal toch met aangesloten kabel en nog steeds wireless zero uit ?

Als deze hobbel namelijk genomen is dan zou het moeten gaan werken.
 
goedemorgen,

op volgorde van vragen:
er staan op de onderkant maar twee nummers. één is het s/n nummer en het ander klinkt asl volgt: ooeo984dd820. en dat ziet eruit (voor mij) als en mac adress. Maar ja, dat kan aan mijn gebrek aan ervaring liggen dat ik dat zo vind.

Ik doe dit met kabel maar de wireless zero staat aan. anders wordt er geen wireless verbinding gespot. dan geeft windows aan dat de wireless zero uit staat en dat ik 'm aan moet zetten.

en je weet het, mensen vallen over een hobbels, niet over heuvels. (mmm, is wel een aardige handtekening)
 
Je hebt geen gebrek aan ervaring want de code zou idd een mac adres kunnen zijn.
Maar dit had je al eens als netwerksleutel ingegeven en dat werkte niet.
Tja,jammer dat je niet op 5 min afstand woont .
 
afgaande op een eerder berichtje (CAI) zou je in het Westland kunnen wonen. En laat ik (casema) daar nu in de buurt wonen.
 
Helaas absoluut niet.Het Noorden.

Maar het lijkt er op dat we vastlopen.Is er iemand in je buurt die fysiek even kan aanschuiven en het gewoon terplekke met je bespreekt ?
Je bent er bijna het is idd nog maar 1 hobbeltje voor zover ik het kan beoordelen.
 
ach ja, Nederland is klein, denk groot.

Ik ga maar eens m'n zaalvoetbalmakkers eens lastig vallen. die werken en zijn eigenaar van de Computerwacht. Ikwilde hun niet lastig vallen hiermee. maar zal nu wel moeten. even boven m'n trots enzo gaan staan.

Nou hartstikke bedankt voor alle moeite. Schiet er nog iets binnen don't hesitate to mail.

heb ik de oplossing dan ben je/ zijn julie de eersten die het horen.
 
helaas, er gebeurd niets.

maarre, ik mis in de status wel een standaardgateway, dns server en de wins server bij de netwerkverbinding.
en die heb ik wel bij de gewone verbinding.
 
Ja dan gaat het idd niet lukken.Ben ook benieuwd wat nou uiteindelijk de key is tot het succes,want nogmaals je zit er vlakbij.
Toch maar de zaalvoetballers even inschakelen ?
 
he upsidaisy,

its amazing jim, its an unbelievable discovery.

na een voetbalavondje en een middag bij de Computerwacht te hebben rondgehangen, heb ik een draadloze verbinding. tenminste dat dacht ik.

had daar verbinding, kom ik thuis weer niet. thuis geprobeerd helaas.

zojuist wedrom zitten rommelen, utility erop/eraf en weet je wat,....ik heb een draadloze verbinding.

maar nu geen internet verbinding en zowel dan vreeeselijk traag. wat kan dat zijn? heb al vluchtig door het forum gehobbled maar kom zo gauw niets vinden. via het kabeltje geen probleem.
 
oke, hij blijft traag en het ipadres veranderd in een dummynr. je weet wel zo'n 169.enz. heel raar.

dan weer de wizard van Hawking doen en dan wordt het weer een gewoon 192 ipadres.

maar blijft traag. volgens mij loopt de communicatie tussen router(casema) en ap(wireless) niet goed. iemand enig idee hoe dat op te lossen valt. het lijkt wel of alles dubbel gecontroleerd wordt.
 
Bij kabel heb je toch een modem zonder een router ?
Hoe is de Hawk ingesteld ? Als draadloze router ?
De ene keer krijg je wel contact met je dhcp server en de andere keer niet.
Afstand naar Hawk ?
 
ja, die motorola is gewoon een router. die hawk is een accesspoint. en ik kan 'em niet op een andere manier instellen.

zojuist ook. dan zegtde floptop ik kan geen verbinding krijgen, ben ik bezig en dan polts heb ik contact. kijk ik naar de status bij ondersteuning dan heb ik een 169 ipadress. en dat klopt nie.

de afstand is +/- 2,5 tot 3 meter.

maar het rare is dat wanneer ik de wizard van hawk weer doorloop ik een 192 ipadress krijg. okee, maar dan geen tot trage internetverbinding.

ik denk dat ik een boom opzoek en me aan die draadloze verbinding ga opknopen. wat een ellendebak.

zo, moest ik ff kwijt.
 
En met wel kabeltje maak jij contact tussen je motorola en accespoint.

Woon je in de buurt van Enschede?
 
ja, het kabeltje zit zoals het hoort tussen de hawk en de router. anders is er geen verbinding.

jammer, Den Haag.
 
Kun je Hawking ook instellen als router en acces point ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan