Help: XP dual boot: eerst systeem verwijderd. Geen opstart meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Holtkamp

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
Berichten
14
Ik heb onlangs een nieuw XP systeem (het 2e dus) op mijn PC geinstalleerd en wel op een aparte schijf. Werkte maandenlang prima en dacht nu kan ik het oude systeem wel weggooien...

Het eerste systeem stond op de C schijf (1e partitie van 3 partities), het nieuwe XP-systeem staat op een aparte schijf.
Daarnet de eerste partitie geformatteerd om het oude XP systeem te wissen en, dom dat had ik niet moeten doen. Het nieuwe systeem is nu niet meer op te starten!

Vervolgens op de partitie waar het oude systeem stond (1e partitie van C), weer XP geinstallleerd met de hoop dat nu wel 2 systemen herkent worden en ik weer gewoon kan werken.

Niet dus, wie kan me helpen (ik ben geen PC freak, wel beetje handig...)
Grote dank!
Herman
 
Ja dat staat er.

Omdat ik nu op de C1 partitie weer Xp geinstalleerd hebt start hij wel deze XP versie op, maar zie ik geen dual boot mogelijkheid meer.
N.b. ik heb wel backup van alles
 
ik heb niet zo veel ervaring met dual boot probleme en als ik nu iets zou zeggen kan het wel eens erger worden srry, hoop dat je wordt geholpen
 
ik heb niet zo veel ervaring met dual boot probleme en als ik nu iets zou zeggen kan het wel eens erger worden srry, hoop dat je wordt geholpen


In ieder geval bedankt voor je reactie, hopelijk kan iemand anders mij helpen!
Groet,
Herman
 
Hoi !

Opstarten van de XP-CD, en naar de herstel-console gaan: http://support.microsoft.com/kb/307654

Daar trommel je achter de prompt:

bootconfig /rebuild gevolgd door enter.

Volg de aanwijzingen op het scherm en sluit af met:

exit

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Opstarten van de XP-CD, en naar de herstel-console gaan: http://support.microsoft.com/kb/307654

Daar trommel je achter de prompt:

bootconfig /rebuild gevolgd door enter.

Volg de aanwijzingen op het scherm en sluit af met:

exit

Greetz,

Harry.


Dank Harry,
Ik moet echter kiezen tussen 2 Windows systemen (C: en D:) om aan te melden. D is het systeem waar ik standaard van wil opstarten en staat dus op een andere schijf (zie beschrijving hiervoor). Welke moet ik kiezen?
 
Hoi !

Dan moet je op de vraag: "bij welke windows-installatie wilt u zich aanmelden"de juiste, dus in jouw geval 1 of 2 !

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Grote dank!

Het werkt weer en dank voor je tip!
Wel is een Windows systeem op de C schijf blijkbaar nodig. Heb ik uitgeprobeerd. Vreemd.
 
Hoi !

Graag gedaan !

In principe staan de opstartgegevens van alle aanwezige besturings-systemen altijd op de C-schijf.

Bij Vista gaat dat iets anders, maar da's een ander verhaal.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan