Help!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkappers

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2002
IK moet snel een programmatje hebben dat online mijn windows kan reparen

Aangezien het in de virus sectie staat.............welk virus moet verwijderd worden?

Ik had een worm op mijn computer staan. Die W32/Yaha.k@MM heb alle besmette files gewist maar na het opnieuw opstarten kan ik geen enkele exe file meer openen WAT NU TE DOEN???

Er zaten naast .scr bestanden ook .exe bestanden die ik gewist heb. Ik kon trouwens al deze files niet cleanen :( Waarschijnlijk daarom dat hij het nu niet doet. Maar hoe repareer ik windows nu, nu ik bijna niks kan opstarten. Heb gelukkig internet wel aan de praat gekregen. Alvast bedankt mensen!!

Weet je zeker dat je van je virus af ben???
Heb je een verwijderingstool gebruikt??

After that it modifies the registry to load automatically whenever an "EXE" file is executed.
It also modifies registry run section to load automatically on the next machine start.
maw als je geen speciale removal gedaan hebt zit je er nog steeds mee, gewoon besmette bestanden verwijderen helpt niet..... het virus maakt trouwens je antivirus onschadelijk waardoor die niet goed meer werkt.
Hier http://securityresponse.symantec.com/avcenter/tools.list.html speciale removal tool downloaden.

Greetz.
K.

mkappers,

Wat er gewoon gebeur is, is dat het Yaha virus is verwijderd. Maar een van de payloads van het Yaha virus is dat het je registry veranderd in de command key waardoor je dus bij het verwijderen van het Yaha virus geen exe bestanden meer kunt openen.

Daarom is het handig om deze tool te gebruiken:

http://www.sarc.com/avcenter/FixSirc.com

Het is een tool om de registry te repareren na het sircam virus, maar werkt ook prima in jou geval met het Yaha virus.

Maar run hem wel in de veilige modus. Je komt in de veilige modus door op F8 te drukken bij het opstarten van de pc.

De yaha tool werkt, maar dus niet altijd. De tool van sircam werkt altijd.

Het is gelukt mensen :D
Allemaal hartelijk bedankt, wat zou ik moeten zonder jullie!!

Geplaatst door saldos
De yaha tool werkt, maar dus niet altijd. De tool van sircam werkt altijd.

Zou het anti-sircam tool beter tegen yaha werken dan het anti-yaha tool ?

Heb je zelf gemerkt dat 't niet altijd werkt, of heb je een referentie ?

(is geen kritiek, puur nieuwsgierigheid !)

Auk

Auk, ik heb het zelf ontdekt.
Ik heb namelijk heel wat mensen geholpen om het Yaha virus te verwijderen. Ik heb toen gemerkt dat het Yaha verwijder tool wel het Yaha virus verwijderd, maar toch niet altijd de command sleutel terug zet ondanks dat het yaha was verwijderd.
Het sircam virus verwijder tool zet de command sleutel altijd terug naar de waarde "%1" %. Je hoeft de sircam tool ook niet helemaal tot het eind te gebruiken. Dat is niet nodig. Je hoeft hem maar een paar seconde te runnen en dan wordt de waarde al gelijk veranderd naar "%1" %.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door saldos
Auk, ik heb het zelf ontdekt.
Ik heb toen gemerkt dat het Yaha verwijder tool wel het Yaha virus verwijderd, maar toch niet altijd de command sleutel terug zet

OK. Goed om te weten.

Auk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan