Help ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

@home

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Ik ben vanavond bezig geweest om een kabelverbinding te delen met een 2e computer. Ik heb een Sweex router gehaald. 1e pc : perfect, maar de tweede krijgt geen toegang tot internet. Op de 1e pc zit XP prof. en op de andere XP home. 1e pc geeft aan dat een 10Mbps verbinding is en de 2e een 100 Mbps.
Allebei computers staan op "auto ip verkrijgen".
In de router kan ik wel zien dat er 2pc's aangesloten zijn, maar de 2e geeft nu aan: bezig met opsporen van proxy-instellingen... en dan houdt het op.
Wat ik verder vreemd vindt is dat er op de router bij de 2e comp. (die met de 100Mbps kaart) 2 lampjes boven elkaar gaan branden en bij de andere maar 1.
Wie durft het aan?

Alvast heel erg dank.

Ron

Die lampjes zijn normaal. De 2e gaat inderdaad aan bij een 100Mbit.

Controleer op de pc die het niet doet even of de proxysettings uit staan in Internet Explorer

Extra -> Internet Opties. dan de tab 'Verbindingen' en vervolgens de LAN instellingen.

Die 3 moeten alledrie uitstaan.

Nico

Heb je bij eigenschappen van de verbnding tcp/ip op automatisch staan !!

Probeer die 2e PC eens op het internet te krijgen zonder router.
Misscien is je UTP-kabeltje niet goed in elkaar gezet.

Geplaatst door wajang
Probeer die 2e PC eens op het internet te krijgen zonder router.
Misscien is je UTP-kabeltje niet goed in elkaar gezet.

Als je utpkabel niet goed is , gaan er ook geen lampjes branden.

Yep. De 1e computer draait al een tijdje op de router en de 2e pc is er later bij gekomen. Ik heb de instellingen overgenomen.
Wat ik verer wellicht even moet melden is dat ik bij het commando "ipconfig release" gewoon het ip-adres blijf zien ipv 000000. Af en toe (?) typ ik ipconfig en dan staat alles op 000000 en als ik dan "ipconfig renew" ingeef, gebeurt er niets.

Dank voor jullie hulp trouwens ...

Ron

ik heb idd al geprobeerd zonder router, maar ook zonder resultaat. Ik heb dan de problemen om het ipadres te verkrijgen.

Heeft de 2e een andere naam dan de 1e?
Staat in apparaatbeheer bij de netwerkkaart geen uitroep of vraagteken?
Al een andere kabel geprobeert?

Als je pc2 rechtstreeks aan het modem hangt moet je daar wel je @home naam ingeven

De andere heeft idd een andere naam dan de 2e. Heb ook al geprobeerd met dezelfde naam. Is de computernaam trouwens belangrijk voor de router? De router hoeft toch alleen maar de juiste computernaam te hebben om met de ISP te kunnen communiceren?
Nee, ik heb nog geen andere kabel geprobeerd, de andere comp. staat zo'n 25 mtr. verderop ;) Zal vanavond even de pc hier naar toe halen en ff rectstreeks met een "originele" kabel aan het modem hangen.
Enig idee hoe het kan dat ik het ip-adres van pc2 niet vrij kan laten geven en "renewen" ? Kan dat er mee te maken hebben?

hmm.. als je het niet vrij kan geven is er (denkik) idd een problem met je kabel.. dan krijgtie geen IP van de router, en dan geeft windows em zelf een ip adres.. en die kan je idd niet vrijgeven.. probeer eens een andere kabel..

comp naam is in zoverre belangrijk dattie maar 1 keer in het entwerk mag voorkomen.. als 2 pcs dezelfde comp naam hebben gaat dat problemen geven..

Een nieuwe kabel heeft het probleem opgelost! Bedankt allemaal.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan