Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mea culpa

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2004
Hallo iedereen,
Dit is de eerste keer dat ik hier op het forum kom, dus ik hoop dat ik deze vraag in de juiste "categorie" gezet heb.

Gelukkig loopt mijn pc nu eventjes zoals het moet, maar dat is pas na héél veel foutmeldingen, en ergernis :confused: . Van zodra ik hem weer uitzet krijg ik volgende meldingen;

Tal van programma's die ik volgens mij niet heb worden beëindigd zoals;
ccApp
CtHelper
7d8
DDE Server Window
IncMail.exe
Disabled
ReiPanel6
msmsgs.exe
CTCMsGo.exe

dwwin.exe: initialisatie van DLL-bestand is mislukt

RUNDLL: er is een uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van nView.DLL, nviewInitialize

En dan krijg ik ook nog de melding dat het systeem is hersteld van een ernstige fout, maar volgens mij is er helaas niets hersteld.

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik weet niet of het een fout is of eventueel een virus.

Alvast bedankt! Groetjes, mea culpa

CCapp is van Norton,
Msmsgs is van Messenger (niet weg te branden.
Ct Helper heb ik ook. Is van Creative (muziek)
IncMail.exe zal wel van Incredimail zijn.
DDE server heeft met je netwerk te maken.
Ctcmsgo is ook je muziek.

ReiPanel6 moet verder uitgezocht worden.

Disabled moet ik op mijn gemak bekijken. Kijk zelf ook maar eens in Google. Zo kun je alles aardig snel leren kennen wat er bij jou actief is.

Ik vergat 7d8 of zo. Kijk ik ook nog even na.

Weet je zeker dat 7d8 goed geschreven is?

Nview is van Nvidia, je video kaart. Heb je soms pas een nieuwe driver geinstalleerd?
Ik pas regelmatig dit bericht aan anders overzie ik het zelf niet :)

Laatst bewerkt:
en dan vraag ik me ook wat af, heb je gescant op spyware e.d.

ja 7d8 is zo stond het hier, heb het allemaal direct genoteerd.
Ik heb niet op Spyware gescant, zal dat eerst eens doen, heb wel Norton laten scannen en die vond niets.

Had over andere vraag gelezen. Het kan wel zijn dat er een nieuwe driver is geinstalleerd. Deze avond heeft een vriend proberen het beeld van de pc op de tv aan te sluiten en dat lukte enkel een film afspelen op de tv lukte niet, en dan zal er misschien wel 't één en 't ander aan de instellingen veranderd zijn.

Kheb nu spybot gedownload en eens laten draaien. Khad 12 rode "dingen", en heb die nu weggedaan. Kzal nu mijn pc afsluiten en zien of ik morgen nu nog die foutmeldingen heb.

Mea Culpa,

Dat disabled vind ik gek. Kan er tot nu toe niets over vinden. Klik eens op start/uitvoeren/ en typ msconfig.
Daar zie je al je service staan. Misschien haal je dan ook meer uit de omschrijving.
Wat vind je nog meer bij disabled?
Het zou n.l. ook kunnen dat er een service disabled is.

Geplaatst door mea culpa
Had over andere vraag gelezen. Het kan wel zijn dat er een nieuwe driver is geinstalleerd. Deze avond heeft een vriend proberen het beeld van de pc op de tv aan te sluiten en dat lukte enkel een film afspelen op de tv lukte niet, en dan zal er misschien wel 't één en 't ander aan de instellingen veranderd zijn.

Het heeft inderdaad met je videokaart te maken, zoals al bleek uit je eerste bericht:

RUNDLL: er is een uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van nView.DLL, nviewInitialize

Deze foutmelding heeft betrekking op je videokaart. Het zou handig zijn als we wisten wat je vriend precies heeft uitgespookt. Dit zou je eens kunnen proberen, mocht hij een nieuwe driver hebben geïnstalleerd: Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Hardware -> Beeldschermadapters -> rechtermuisklik op je videokaart (bijv. nVidia GeForce 420 of zoiets) -> Eigenschappen -> Vorig stuurprogramma.

Maar probeer voordat je dát doet eerst eens simpelweg via systeemherstel je computer te herstellen naar de situatie van voordat je vriend ermee aan de slag ging (Start -> Alle Programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel -> 'Een eerdere status van deze computer herstellen').

Het is gelukt via systeemherstel! Wat handig, ik wist niet dat je dat kon!

Bedankt iedereen voor de hulp!!! :thumb:

mea culpa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan