help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bboy

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
Berichten
207
ik heb 2 computers,
ene computer celeron alleen staat gelijk aan pentium 2.
450 mhz en 182 mb ram
andere computer pentium 1 en 32 mbram.
ik heb in allebij computers netwerk kaart erin zitten en ik gebruik de netwerk kabel waarmee ik ook naar lanparty ben geweest.
ik sluit ze aan elkaar vast maar geen van beide kunnen elkaar vinden.
spelen over netwerk kan ook niet.
hoe kan ik ze in verbinding zetten en hoe krijg ik ook internet op die andere computer ik heb een gewone adsl moden.

alvast bedankt
 
Crosskabel gebruiken. Voor verdere toepassingen met de beide PC's kan je beter een router aanschaffen. Probleemloos met beide PC's op internet.
 
nog snap ik erniets van:S
hoe kan ik nou weten of ik een crosskabel heb gekocht?
en heb ik een router nodig perse?
 
Je hebt niet persee een router nodig, het is gewoon veel handiger en tevens een firewall, als er op je kabel staat UTP is het geen cross ;)
 
Als je op een Lan party aangesloten bent dan gebruik je een gewone lan kabel. Wil je twee PC's zonder hub of router aan elkaar knopen dan heb je een crosskabel nodig.
In deze kabel zitten een paar draden in de connector gekruist.
Zoals ook XXlerator ook al zegt je hebt niet perse een router nodig maar het is wel erg handig, firewall, etc.
Nu moet je altijd de server PC aanzetten om met de andere op het net te komen, als je een router hebt kan je onafkankelijk op het net.
:thumb:
 
ok txs ik snap het al ik koop even en crosskabel en een router op marktplaats ofzow.
 
Als je een router koopt let er dan op of het apparaat geen conflicten geeft met je ISP.
En een crosskabel heb je bij een rouer niet meer nodig.
:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan