help

Status
Niet open voor verdere reacties.

najat

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
10
ik heb een probleem ,als ik mijn computer aan zet
dan krijg ik een balkje, met er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld , maak een koppeling via het onderdeel
mapopties van het congiguratiescherm,ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet uit please help me:eek:
 
waar ben je na de opstart als je dat leest ? Is Windows al gestart, of is dat nu juist het probleem ? (Ik neem aan dat Windows al gestart is, als ik de foutmelding zo lees.......)
 
zodra mijn bureaublad komt,krijg die melding gelijk achteraan
 
dan is er (mogelijk) heel weinig bijzonders aan hand:

een mogelijke oorzaak :
- je hebt recentelijk een programma (niet correct) verwijderd, terwijl dit programma wel in de "opstartmap" stond. Windows wil nu dit programma opstarten, maar kan de .exe van het programma niet meer vinden

Denk aan een antivirusprogramma, een of andere mediaspeler, een klokje etc. etc.


Een vervelender kwestie zou zijn dat je getroffen bent door een of andere Trojan die het w-w-w op wil, maar daar ga ik nog niet vanuit.

Weet je niet zeker welk programma je recentelijk mogelijk hebt verwijderd, voer dan een systeemherstel uit naar een datum gelegen VOOR dit probleem zich voordeed.


en............... hartelijk welkom bij de Helpmij !
 
als ik naar systeemherstel ga krijg ik hetzelfde balkje
ik hebb geen problemen op het internet behalve sommige programma,s
 
oke,
maar is systeemherstel dan niet meer te gebruiken, of "popt" dat schermpje alleen regelmatig in beeld ?
 
ik krijg die venster voor me om het te herstellen maar als ik op herstel druk dan gaat ie niet verder dan krijg ik die balkje ook als ik andere programma,s open krijg ik hetzelfde
 
Ai !

Dan zou je heel voorzichtig ook aan een virus kunnen gaan denken.

Als je toegang hebt tot de Helpfunctie van Windows, type dan eens in: herstelconsole en lees daar wat je nog kan proberen.

Btw: als je in de veilige modus opstart, heb je dan dezelfde problemen......... ?
 
Ik vergeet eigenlijk nog de belangrijkste vraag die je zou kunnen beantwoorden, waardoor iedereen die meeleest je mogelijk verder kan helpen:

ontstond het probleem spontaan of was je aan het rommelen (geweest) met je systeem en / of heb je zeer kort voordat het probleem zich voordeed een "'vage" website bezocht en / of een mailtje geopend met "vage" inhoud?
 
ik ga het proberen , maar wat bedoel je met die laatste vraag kan je misschie uitleggen hoe ik dat kan doen dank je wel voor je moeite
 
ik was die webroot aan het installeren schijnt tegen virussen te beschermen kreeg ik te horen
 
Als je de pc aanzet druk je 3x per seconde op de F8 toets en dat blijf je doen totdat een zwart scherm met allemaal tekstregels verschijnt.
Je kunt dan in de veilige modus opstarten, maar ook................

ergens naar beneden op die zwarte pagina, kiezen voor Windows opstarten met de laatst bekend werkende instellingen (of woorden van soortgelijke strekking)
Probeer dit laatste maar als eerste...........
 
bij die helpfunctie van windows daar kom ik ook niet in helaas :(
 
daar (bij Webroot) zit mogelijk dan het probleem:

ga naar configuratiescherm en dan naar software. Kijk of Webroot erbij zit en kijk of je 't kan de-installeren. Kan dat niet, installeer Webroot dan nogmaals op precies dezelfde locatie. Start dan opnieuw op en probeer Webroot op de correcte manier te verwijderen.
 
Werkt er overigens nog wel "iets" op de PC ? Een game of een Office-applicatie ?
 
Zoals je kunt lezen is het activeren van de herstelconsole iets, wat je nog even moet uitstellen:

Herstelconsole - overzichtAls de veilige modus en de andere opstartopties niet werken, kunt u overwegen de herstelconsole te gebruiken. Deze methode wordt alleen aanbevolen voor ervaren gebruikers die overweg kunnen met de basisopdrachten voor de identificatie en het opsporen van stuurprogramma's en bestanden die problemen veroorzaken. Bovendien moet u een beheerder zijn om de herstelconsole te kunnen gebruiken.

Met de herstelconsole kunt u services inschakelen en uitschakelen, stations formatteren, gegevens lezen en schrijven op een lokaal station (ook op stations met een NTFS-bestandssysteemindeling) en vele andere beheertaken uitvoeren. De herstelconsole is vooral handig als u het systeem wilt repareren door een bestand van een diskette of een cd-rom naar de vaste schijf te kopiëren of als u een service opnieuw wilt configureren wanneer uw computer niet correct kan opstarten vanwege deze service.

U kunt de herstelconsole op twee manieren starten:

Als uw computer niet start, kunt u de herstelconsole uitvoeren vanaf de Setup-cd-rom.
U kunt de herstelconsole ook op uw computer installeren zodat deze beschikbaar is wanneer u Windows niet opnieuw kunt starten. U kunt vervolgens de herstelconsole selecteren in de lijst met beschikbare besturingssystemen bij het opstarten.
Nadat u de herstelconsole hebt gestart, moet u opgeven op welke installatie u zich wilt aanmelden (als u over een dual-boot- of multiboot-systeem beschikt) en moet u zich aanmelden met behulp van uw beheerderswachtwoord.

De console bevat opdrachten voor eenvoudige bewerkingen, zoals het kiezen van een andere map of het bekijken van een map, en krachtiger bewerkingen, zoals het herstellen van de opstartsector op de vaste schijf. U krijgt toegang tot de Help voor de opdrachten in de herstelconsole door achter de opdrachtprompt van de herstelconsole help te typen.

Zie 'Verwante onderwerpen' voor meer informatie over het starten en gebruiken van de herstelconsole.

Zodra de herstelconsole is gestart, kunt u Help weergeven over de beschikbare opdrachten door help te typen bij de opdrachtprompt.
 
ik ga het proberen jammer dat je niet in de buurt bent om me te helpen :D maar bedankt voor je tijd
 
1e actie zou moeten zijn opstarten met de F8 toets en dan kiezen voor "Windows starten met de laatst bekende..........."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan