Help!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gap
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gap

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2005
ff een vraagje.. ik windows xp geinstalleerd op mn pc..maar 98 stond er nog op:eek: nu kan ik 98 wel gewoon op starten maar als ik xp opstart begint het hele beeld te shaken..:confused: wat moet ik doen..om xp het gewoon te laten doen en 98 er af te gooien??

Heb je alle drivers goed geïnstaleerd? Kijk ff bij: Config.scherm, systeem, hardware, app.beheer, of er gele uitroeptekens bij staan.

Welkom op Helpmij.:)

Mischien staat de resolutie te hoog in Xp, voor je monitor. Kijk eens of je XP in Veilige modus kunt opstarten zonder "shakend" beeld.
Info Veilige modus:
http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm

PC verzin de volgende keer een titel, die over je probleem gaat, dan hebt je meer kans dat de juiste mensen naar je probleem kijken.;)

veilige modus doet het wel goed..geen uitroeptekens bij hardware, systeem enz.. nog enig idee??

Geplaatst door Gap
veilige modus doet het wel goed..geen uitroeptekens bij hardware, systeem enz.. nog enig idee??
Dan is waarschijnlijk mijn vermoede juist, dat je resolutie hoger staat, dan dat je monitor aan kan.
Kijk eens of je die kunt wijzigen in Veilige modus.

staat op zn laagst..640 480? op beeldscherm staat 1024 low emissions..:S neem aan dat ie dan 1024 aankan..doet het ook niet..

Geplaatst door Gap
kloksnelheid?? 451 MHz
Nee de Hertz voor je monitor.:)
Je hebt de resolutie bijvoorbeeld 1024x768 en daarnaast nog bijvoorbeeld 70Hz.

kijk maar eens op je monitor zelf, bij de gegevens(voltage enz) daar staan ook de Hertz vermeld.

kloksnelheid is van je processor(CPU) of je geheugen.

Beeld wazig en gaat heen en weer? Ik heb dit nu al een paar keer gehad met de wat oudere kleurenmonitors van de 1e generatie. Werkt prima onder 98 maar XP ho maar. Mocht je dus een oudere monitor hebben dan is dat het probleem. Wat voor monitor heb je eigenlijk?

Hoeft niet persé de resolutie te zijn. Je kunt ook kijken of je de frequentie wel goed hebt staan. Meestal staat deze (als ik me niet vergis) op 60 Hz. Als deze hoger of lager staat dan je monitor aan kan, krijg je inderdaad een trillend scherm.

Veel succes ermee!

ehm...dr staat op mn monitor 50/60 Hz
maar nergens naast mijn resolutie..
waar staat die frequentie dan??
ik ben nie zo goed met pcs, maar da hadden jullie vast al door:p

Je klikt rechts op je bureaublad, eigenschappen, tabblad Instellingen, linksonder Geavanceerd, tabblad Beeldscherm. Daar kun je het aantal Hertzen vinden. Als ik m'n eigen niet vergis zet Windows XP het aantal standaard op 75Hz. Dus dat zou het probleem kunnen zijn!

Gegroet,

ik heb het wel gevonden maar ik kan er niet op klikken..
dr staat iets van standaard instellingen voor beeldscherm

Dat is heel vreemd. Staat er toevallig dat je een gewone Plug & Play monitor hebt? Want dan is dat het probleem. Als Windows je monitor niet herkent, kan hij namelijk ook niet zien welk modi hij ondersteunt. Ik ga het even voor je opzoeken, en dan hoor je nog van me!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan