Help...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dominuz

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem:

Mijn pc-schem valt regelmatig weg en soms krijg ik een blauw stopscherm. Hierop stond dat ik het beste "caching" en "shadowing" in mijn bios setup kon uitzetten. Ik starte mijn pc opnieuw op en opende het bios scherm waar ik deze twee termen niet kon vinden... Ik sloot bios af en opende "boot menu" ofzoiets. F11 dus. Dit was volgens mij niet echt slim. Ik drukte op ESC om het af te sluiten. De pc starte verder op maar kwam niet erg ver en gaf deze foutmelding:

" Windows kan niet gestart worden omdat het volgende bestand beschadigd is op niet kan gevonden worden:

\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

U kunt proberen dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden. Kies "R" in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten. "

De computer BLIJFT dit scherm weergeven telkens als ik openieuw opstart. Ik heb nadien in de bios nog "defult optimal settings"(iets in die stijl van naam...) geactiveerd omdat ik dacht dt ik misschien iets verandert had in de bios ...
De cd-rom van windows xp heb ik niet... Tevens geen bootdisks of iets dergelijks.

Kunnen jullie me helpen??

dOminuz

Laatst bewerkt:
Kun je ook niet in veiligemodus komen, en dan laats goed werkende configuratie kiezen

Probeer eens te starten in veilige modus. Tijdens het starten (nog in het zwarte scherm) , herhaald op F8 drukken, totdat je in een 'menu' bent. Daar kiezen voor "Veilige modus" .
In veilige modus, als dat wel lukt, klik start, config scherm, systeem, geavanceerd, bij "opstart en herstelinstellingen" klik op instellingen.
Vinkje verwijderen bij "automatisch herstarten".
als het goed is krijg je nu een foutmelding ip van een stopscherm of een herstart.

Probeer de foutmelding + foutnummer hier te posten.

Lukt dit niet, dan is er nog een 2e optie, iets rigoreuzer.
Leesvoer.
Helaas heb je hier wel de xp-cd-rom voor nodig.
Wellicht dat je die van iemand kunt lenen.

In dit geval gaat er geen data verloren, maar moet wel alle software opnieuw worden geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd in veilige modus op te starten en krijg deze foutmelding:

multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<1>WINDOWS\System32\ntoskrnl.exe
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<1>WINDOWS\System32\hal.dll (denk ik..)
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<1>WINDOWS\System32\HDCOM.DLL
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<1>WINDOWS\System32\config\system
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<1>WINDOWS\System32\config\system.log

Daaronder krijg ik dan nog de foutmelding die ik hierboven vermelde.

dOminuz

Hallo,

Ik had hem weer volledig aan de praat. Volledig. Door deze stappen te volgen : http://support.microsoft.com/kb/307545/nl. Het was helemaal gelukt tot ik hem afsloot en weer opstarte. Ik kreeg wéér dezelfde error als voorheen. (vreselijke frustratie... :o ) . Hij gaf dus weer dezelfde foutmelding. Ik opende weer de recovery console door weer de 6 bootdisks van windows xp pro uit te voeren. Ik voerde de eerste commands in en hij gaf een gelijkaardige melding : "Bent u zeker dat u system/sam/ of wat dan ook wilt overschrijven? Ja/Neen/Alle." Dit wil dus zeggen dat deze commands zijn uitgevoerd in de vorige keer dat ik ze gedaan heb.... In veilige modus of wat dan ook start hij ook niét op... Hellup..

Wat moet ik doen??!

dOminuz

Laatst bewerkt:
Hmm whatever... Ik formateer gewoon en zet windows er opnieuw op.

dOminuz

Goed idee, gewoon op nieuw installeren.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan