!help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

w00t

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2006
Berichten
5
Ik heb een groot probleem ik heb net een externe harde schijf gekocht voor school en daar wil ik xp op hebben zodat ik mijn kleine rot account niet hoef te gebruiken...

als ik mijn cd van xp erin doe gaat hij installeren en opnieuw installeren... na het opniew opstarten gaat het tot het laadscherm met logo goed en dan het blauwe scherm met een foutmelding over het lezen van de shijf... HELP ME!!!
 
Zo te zien mist hij een driver. Het bekende [F6] verhaal.

Probeer eens te installeren zonder je eigen HDD aangesloten, dan zegt hij waarschijnlijk geen drive gevonden.

Eric.
 
Ik ben echt nieuw in de wereld van computers ik heb trouwens een laptop en ik weet dus niet wat een HDD is en ik wil nu eigenlijk alleen nogmaar dat ik als ik opstart gewoon mijn eigen laptop krijg en niet de keuze tussen externe of gewone. kan dat nog???
 
welke ik ga mijn ingebouwde hier niet voor uithalen ik laat windows zitten maar hoe krijg ik dan de fout bij het opstrarten weg???
 
en als dat lukt hoe kan ik photoshop op een andre computer runnen als i op de externe is geinstalleerd???
 
Als het goed is wel.

Je krijgt als het goed is nu de keuze uit twee versies van XP.

Je kunt degene die het niet doet verwijderen. Moet je wel even verborgen systeem bestanden weergeven aan zetten bij mapopties, dan kun je boot.ini aanpassen.

Eric
 
dat zal niet gaan

Je kunt alleen bepaalde simple programma's zo maar van schijf laten draaien.

Al het andere gebruikt register sleutels, dus je zult het op je PC moeten installeren. Daarbij mag je wel aangeven dat hij de bestanden op je externe schijf moet plaatsen.

Maar let op, dan zal hij het dus niet doen als die schijf er niet is.

Eric.
 
ok... zou tovallig een windows emulator werken???

en wat moet ik aanpassen?? (in bot.ini) ik kanhem ook niet vindne

ik heb trouwens Microsoft Windows XP home dinges2
 
Je kunt boot.ini ook op de volgende manier aanpassen.
start/uitvoeren/typ msconfig/bootini/alle opstartpadden controleren.

Je moet dan wel heel goed weten of je de bovenste of de onderste moet hebben. Dit klopt weer met de keuze bij het opstarten en anders weet Eric dit wel.
 
Laatst bewerkt:
Helpmij lag er uit.

Dit had ik willen posten:
Ja lezen is een kunst.

Wat je ook kunt doen.

Ga via start naar uitvoeren tik in :
cmd
en geef een enter.

Je komt dan in een namaak dos daar tik je:
edit c:\boot.ini
en geeft een [Enter]

Dan kun je meestal de tekst aanpassen

Mijn boot ini van 2000 ziet er zo uit:
[Boot Loader]
timeout=10
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINNT
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"
C:\CMDCONS\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows 2000 Herstelconsole" /cmdcons

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan