• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Helpfile in Excel-apllicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
L.S.

Ik heb een uitgebreide VB-Applicatie in Excel gemaakt, ook met eigen menu- en knoppenbalk. Nu wil graag als hulpje voor de toekomstige gebruikers nog een helpfile aan de knoppenbalk knopen. Die knop is eral, maar hoe maak ik een handige helpfile, zoals we bijvoorbeeld in Excel zelf aantreffen? Ik vrees dat dat wel te hoog gegrepen zal zijn, maar het lijkt me sterk dat er niet slim een uitgebreid tekstbestand aangeroepen kan worden (bestaande al of niet in het Excel-project), waarin op z'n minst in gezocht kan worden.

gegroet,
mrt
 
Typ de help onderwerpen in een tabblad, en vraag in een textbox waarnaar de gebruiker wilt zoeken. Vervolgens programmeer je de zoekfunctie van Excel (Find).
 
Excel goeroe John Walkenbach heeft er een heel hoofdstuk voor uitgetrokken in zijn boek.

"Excel 2002 power programming with VBA"

Het is hoofdstuk 24.

Het is dit boek dat ik bestudeerd heb, voor mocht het iemand interesseren.

Een aanrader voor wie zich in de materie wil inwerken. Wel niet van de simpelste boeken die er zijn, wel één van de beste. Kost iets van een 25 € als ik mij niet vergis.

Wigi
 
Laatst bewerkt:
Das nu een tipje van je sluier optillen.
Thanks voor de tip :), zijn altijd wel in voor goede boek recenties.
 
Dank vor de tips. Ik begrijp dat ik gebruik kan maken van een tabblad, maar dat is natuurlijk geen verrassing en had ik al als weinig chique verworpen. Wellicht toch uitkijken naar dat boek van John Walkenbach. Maar dan die die geschreven is voor Excel 2007. Momenteel heb ik daar veel problemen mee, in die zin dat mijn applicatie absoluut niet draait op deze Excel-versie. Ik pas het programma daarom eerst inhoudelijk aan in afwachting van een goed boek voor Excel 2007. Ik dacht aan Excel 2007 van Reed Jacobson. Van deze auteur heb ik trouwens mijn VBA-kennis opgedaan.

gegroet,
mrt
 
Laatst bewerkt:
Aan de 2007 editie ben ik ook nog niet toe, dus kan je niet helpen.

In dat boek dat ik aanhaalde staan enkele meer geavanceerdere oplossingen, maar of die werken in 2007 is nog maar de vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan