Helpmij Chat meets Minecraft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,

Ik stel U mijn nieuwe plugin voor: Helpmij Chat voor Minecraft (Bukkit).

Benodigdheden:
- Bukkit Server 1.6.2 <
- Een helpmij account

Het heeft misschien niet veel nut om de helpmij chat in minecraft te brengen. Maar voor mij was het vooral
handig, zodat ik kon programmeren, spelen :P , en helpen tegelijk. Ooit hoop ik toestemming te hebben om een android app
te maken (en aangezien android in java is, is dit eingelijk niet veel werk meer).

Functionaliteit:
Sommige functies zijn niet beschikbaar in de minecraft chat, een voorbeeld daarvan is kleuren. Aangezien minecraft
niet over een groot palet van kleuren beschikt. Een ander voorbeeld dat er ook niet in zit zijn smilies.. deze worden wel
als hun code weergegeven.
Men kan chatten, en de chat bekijken ingame (live).

Bugs:
Het is een beta release van het programma, dat wil zeggen dat ik nog niet alles heb ingebouwd. De reden
waarom nog niet alles is ingebouwd is omdat ik moeilijk de hele tijd dingen kan testen op de chat. Het werk dat je hier ziet
is verspreid over dagen/weken om zo min/niet mogelijk de chat te verstoren.
- HTML links worden nog niet omgezet
- 3de persoon word nog niet getoond (/me)
- Belangrijk: het is nog niet getest met meerdere personen
- Belangrijk: Smilies van mods,.. wordne nog niet omgezet
- Belangrijk: je kan enkel uitloggen door te rejoinen :S (tot nu toe)
- Af en toe komt een bericht meerdere keren aan (clientside, dus geen zorgen dat je iets typt en dit dan meerdere keren in de chat komt)
- persoonlijk vind ik dit een feature :P als je uitgelogd bent blijf je berichten ontvangen

BIJ HET DOWNLOADEN EN GEBRUIK VAN DEZE PLUGIN GA JE ACCOORD DAT JE DE HELPMIJCHAT BLIJFT GEBRUIKEN
VOOR DE DOELEINDEN WAARVOOR DEZE IS VOORZIEN. REGELS I.B.T. DE CHAT ZIJN OOK HIER AANWEZIG. GEBRUIK IS OP EIGEN RISICO.

Enkele screenshots
hmchat_mc.png

2013-09-07_16.22.20.png

Handleiding:

/hm <gebruikersnaam> <wachtwoord> VB: /hm MrCoolGuy lalalalalala
Vervolgens word er ingelogd
/hm zonder argumenten zet je QuickChat aan of uit.
Wanneer het aan is moet je niet steeds /hm <je bericht hier>
te typen, maar kan je gewoon in de chat zonder command typen.
Dit is behalve van toepassing op helpmij commands, daar moet je nog steeds /hm /last 250

/hm <je bericht> VB: /hm Hoe kan je helpen?

Download Hier (.jar)
Let op waar je het gebruikt, de commands worden niet gelogd in de console. Maar het kan zijn
dat andere plugins dit wel doen!
Download de Source code (.zip)

Met Vriendelijke Groeten,
Maxim Van de Wynckel

Laatst bewerkt:
ook mogelijk met andere chat diensten, dan kan je er een leuke plugin van maken, bijvoorbeeld een chatdienst zodat je ook via een website kan mee chatten in de server, of dat de admins niet in de server hoefen te zijn maar de chat kunnen lezen via een online chat box, ziet er in iedergeval goed uit ! gebruikt de plugin java 6 of 7 ?

De plugin gebruikt java 7 (wat overigens noodzakelijk is voor bukkit)
Ik ga de plugin niet verder uitbreiden, het is eigenlijk meer een mijlpaal dat ik mijn Helpmij API
heb kunnen porten naar java.

gr,
Maxim

Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord van helpmij invullen via de mod die jij beschikbaar stelt en ik kan niet zien wat er verder met die gegevens wordt gedaan?
Nee dankje.

Begrijp ik ;) daarom zet ik de source nu online. Meer uitleg staat in mijn handtekening:
Gegevens worden niet opgeslagen en worden als MD5 hash naar helpmij gestuurd.

De commands waar je text/en je login geeft worden uitgevoerd in de PlayerPreprocessCommand
waardoor deze worden uitgevoerd (en gecancelled) voor dat deze eventueel andere plugins tegenkomt,
en ook voor deze gelogd word.

Bij deze de source:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/15707718/HelpMij.nl/Helpmij Chat - Bukkit Plugin.zip

@diegene-die-de-source-willen-ontleden:
Start bij mvdw.helpmijchat.HelpmijChat
- Daar zie je bij commandpreprocessing dat de gebruikersnaam en leesbaar wachtwoord
uit de argumenten worden gehaald.

vervolgens gaan deze in : Gebruiker user = new Gebruiker(username,password.......
deze classe kan je vinden in mvdw.helpmijapi.gebruiker.Gebruiker

Daar word er direct een MD5 hash gemaakt van het wachtwoord.
En deze word met het argument vb_login_md5password naar Helpmij gestuurd
(welbepaald de login.php?do=login)

Deze cookies worden bijgehouden (sessies,..) en gebruikt bij het aanvragen van de Chat.
De Chat kan je vinden in mvdw.helpmijapi.chat.Chat

Posts die gebruikmaken van de API
- http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/777639-Onofficieele-HM-API-Proof-of-Concept [Helpmij API .NET 2013]
- http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/782489-Auto-Systeem-Toevoegen-aan-Helpmij-nl [Helpmij API .NET 2013]
- http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/696635-Helpmij-nl-Userbar-Creator-ALPHA [Helpmij API 2012]
- http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/786053-Helpmij-Chat-meets-Minecraft [Helpmij API Java 2013]

Laatst bewerkt:
wel heel leuk, ik ga 'm gebruiken in onze server, mag toch? ik maak megeen zorgen over gegevens, ik vertrouw op je :D

Momenteel zit er een bug in de plugin, ik upload nu een nieuwe versie. Als je nu terug download heb je een 1.7.2 compatibele versie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan