Helpmij door mij geblokt????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt. Is ook geen regelmaat voor me :)
Nou, die schattige Norton vraagt helemal niets.
Ik zie geen poort die hoger is dan 5000.

Overigens heb ik 1723 maar weer opgegeven en nu vroeg norton om toestemming. Dat is al iets.

Nou, die schattige Norton vraagt helemal niets. Ik zie geen poort hoger dan 5000
Is dit niet genoeg?
Wat wil je precies weten?

Even nog een vraagje Elisa,
Zou je de pc ook even tijdelijk direct op het internet kunnen aansluiten zonder router om te checken of die poort dan ook open staat of niet?

Dan weten we gelijk of het ligt aan een programma of service op je pc of aan de router.

Geplaatst door Elisa
Nou, die schattige Norton vraagt helemal niets. Ik zie geen poort hoger dan 5000
Is dit niet genoeg?
Wat wil je precies weten?

Wat ik niet snap is dit: als er geen poort is die hoger is dan poort 5000 net netstat (ook al heb je internet explorer open dus), hoe komt het dan dat hij sygate aangeeft dat poort 8080 open staat. Dat begrijp ik niet helemaal.

Niet alleen Sygate.
GRC geeft het ook aan (FAILED!!!). :mad:
Hetzelfde wat een kennis van me zei. Als dat niet zeker is!!! Ik weet nu heel snel bij GRC of die poorten open zijn. Even een nummertje ingeven. Handig.
Er zit gewoon iets fout.
Even kijken, router off, mxstream inlezen. Ja ik denk wel dat dat kan. Nu maar hopen dat mijn man me wat ruimte heeft gegeven met de snoeren.
Je ziet me vanavond terug.

Mocht het nu toch aan je router liggen, dan moet je dus in de Management Setup menu van je router kijken of je misschien poort 8080 hebt open gezet en dat je die gebruikt als http poort . Die poort moet je dan verwijderen.
Zie hier:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je hebt waarschijnlijk iets gemist of ik heb het niet duidelijk gezegd. Ik kan in de configuratie van Draytek bij twee dingen niet komen: Webcam en Management setup. :confused: Die linken zijn dood. Ook bij mijn man's pc lukt het niet. Sowiezo heb ik alleen maar de poorten voor Azureus en Winmx opengezet en dan geredirected. Beide vermeldingen heb ik verwijderd dussssss Ik weet het niet meer. Draytek verwacht ik nog bericht van. Die zeiden hetzelfde: ga naar management :mad:
Ik ga nu 2 dingen doen. Software opzoeken van Draytek. Daar zit misschien nog iets handigs bij en ik doe die verbinding nu.

Hier heb je nog even mijn Draytek. Ik zie echt nada nothing. Het enige verschil tussen jou en mij is die met telnet. Bij mij blijft het staan op user en niet default. Heb ik al eerder geprobeerd te veranderen.
Wat Management betreft vergiste ik me dus.
Draytek had het over iets met backup en restoration. Lastig genoeg. Mijn favoriete Adobe doet het niet dus ik doe er iedere keer eentje.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Ik kan in de configuratie van Draytek bij twee dingen niet komen: Webcam en Management setup. :confused: Die linken zijn dood. Ook bij mijn man's pc lukt het niet. Sowiezo heb ik alleen maar de poorten voor Azureus en Winmx opengezet en dan geredirected. Beide vermeldingen heb ik verwijderd dussssss Ik weet het niet meer. Draytek verwacht ik nog bericht van. Die zeiden hetzelfde: ga naar management :mad:
Ik ga nu 2 dingen doen. Software opzoeken van Draytek. Daar zit misschien nog iets handigs bij en ik doe die verbinding nu.

Kijk hier zou ik zeggen:

http://www.zdnet.de/treiber/man_prod/draytek_dsl-router-wc.html

Ik heb iets leuks voor je. Of mijn man die straks thuis komt van een tripje, het leuk vind wat ik allemaal gedaan heb..........
Zometeen kijk ik je link na.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Ik heb iets leuks voor je. Of mijn man die straks thuis komt van een tripje, het leuk vind wat ik allemaal gedaan heb..........
Zometeen kijk ik je link na.

Mooi zo!

conclusie: het lag aan je router :)

Maar jij zei dat Norton evengoed de boel dicht moest houden. Waarom lukt het dan niet met de router?
Die is blijkbaar sterker :(
Wat jij liet zien...was dat van jouw router?
Is er niet een manier om die 8080 via redirect weer in het luchtledige te laten oplossen :cool: Dan ben ik ook klaar.
Eigenlijk is zo'n router stom. Je kunt alles opdoen maar niets dicht :mad:

Geplaatst door Elisa
Maar jij zei dat Norton evengoed de boel dicht moest houden. Waarom lukt het dan niet met de router?
Die is blijkbaar sterker :(
Wat jij liet zien...was dat van jouw router?

Elisa, het is niet zo dat de een sterker is dan de ander.
Norton heeft inderdaad alle poorten op jouw computer op stealth gezet.
Maar de router zit nog een stap eerder dan de computer en die heeft de poort open.
Dus met andere woorden: het is niet je pc (die dus beschermd wordt door Norton) die de poort open heeft, maar het is je router.
En daar zou dus die firewall van jouw router je voor moeten beschermen, maar dat doet de firewall van je router dus niet. En daarom moeten die instellingen van je router firewall anders ingesteld worden.

En wat ik liet zien was niet van mijn router, maar vanaf het internet. Om precies te zijn van hier:

http://www.draytek.co.uk/support/router_faq.html

Je kunt hier alle vragen en antwoorden over je router vinden.

En jij maar denken dat ik het verkeerd heb gedaan :D
Ik heb dat ding nauwelijks aangeraakt.
Alleen redirect heb ik in gezeten. De rest was automatisch.
Wel heb ik nu iets ontdekt bij die firewall waar ik 8080 zou kunnen dichten.
Ik heb n.l. deze ontdekt. (zie bijlage)
Bovenin heb ik enable nog aangevinkt.
Ook Out veranderd in IN
Verkeer in zou nu gestopt moeten worden als ik de rest goed heb ingevuld. (in ieder geval nu nog niet :( )
Op de site van Draytek moet ik het nog vinden. Morgen maar eens op mijn geak bekijken.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
En jij maar denken dat ik het verkeerd heb gedaan :D
Ik heb dat ding nauwelijks aangeraakt.
Alleen redirect heb ik in gezeten. De rest was automatisch.
Wel heb ik nu iets ontdekt bij die firewall waar ik 8080 zou kunnen dichten.
Ik heb n.l. deze ontdekt. (zie bijlage)
Bovenin heb ik enable nog aangevinkt.
Ook Out veranderd in IN
Verkeer in zou nu gestopt moeten worden als ik de rest goed heb ingevuld. (in ieder geval nu nog niet :( )
Op de site van Draytek moet ik het nog vinden. Morgen maar eens op mijn geak bekijken.

Je hebt niets verkeerd gedaan Elisa :)

Ik heb die bijlage van je gezien, maar er is nog iets dat je moet doen en dat is de "check to enable filter rule" aanvinken.

Daar ben ik weer. Windows opnieuw opgezet. Zul je elders wel gelezen hebben. Nog steeds die poorten open. Norton was geweldig klierig en maakte weer een fout tijdens de installatie, gaf geen iconen en had het over een supervisor die ik niet zou zijn, sloot op een vreemde manier mijn verbinding en moest WEER opnieuw opgezet worden. Gebruikvriendelijk vind ik em echt niet.
Het goede nieuws: Ik kan nu bij die WebCam en die andere. Bij de eerste zie ik totaal niet wat ik daaraan zou kunnen doen. De laatste kan ik een back-up maken van de configuratie. Dit wilde Draytek dus.
Inmiddels weer een mailtje gehad van ze over poort 1723 maar ik heb nu geen tijd.
Vanavond ga ik kijken wat jij bedoelt en kom ik er op terug. Bedankt!

Wel, wel. Inmiddels is poort 1723 dicht. H O E R A!
Op advies van Draytec een vinkje weggehaald ergens bij VPN. Daar heb ik nooit aan gezeten.
8080 is nog steeds knudde.
Die firewall enabled zetten Saldos. Heb ik dat dan niet?
Zie bijlage.
Ik heb ook de handleiding doorgelopen maar dat is veel te ingewikkeld voor een niet technisch mens.
Het blijft dus rommelen :D
Nu ga ik voor firmware kijken. Huiswerk van Draytek.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan