Helpmij met MySQL met Afas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boschland

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
Goede dag mensen,

Ik heb huidig een SQL2005 server draaien met Afas Profit en daarin 952 databases.

Nu wil ik graag een back-up database server laten draaien.

SQL kost me weer licenties en dat is natuurlijk erg duur en jammer.
Dus ik wil graag een MySQL database server op gaan richten, alleen heb er totaal geen kaas van gegeten.
Dus ik zit met een paar vragen:
1. Moet ik Xampp gebruiken of de standalone MySQLvan de MySQL website?
2. welke tool (free) kan ik het beste gebruiken voor de config en beheer van de MySQL server?
3. Heeft iemand al ervaring met het koppelen van MySQL en Afas profit?

Denk dat dit mijn vragen tot zover zijn als er nog zaken bijkomen, dan zal ik het wel bijwerken

Alvast bedankt voor de tijd en moeite.

Let wel op dat je ook even een compatibiliteit check en fallback check doet tussen beide systemen. MySQL is snel en gratis, maar dat gaat ten koste van functionaliteit (transactions e.d.)

Als het puur backup van de data is en niet voor migratie kun je ook mysql koppelen aan je huidige SQL database zonder tussenkomst van Afas.

1) Nee, MySQL draaid prima standalone. Veel (web)management software voor mysql maakt wel gebruik van PHP.
2) PHPMyAdmin is voor veel zaken prima. maar ligt aan de features die je nodig hebt en of je eventueel PHP wil draaien
3) zie mijn opmerking boven.

Wampier bedankt voor je reactie.

Echter zit ik nu te kijken en te denken wat te doen.....
Een back-up MySQL die als spiegelbeeld draait en vervolgens ook weer zijn data aan een nieuwe SQL server kan geven (Mits de oude om wat voor reden dan ook kapot zou gaan), zou wel handig zijn en veel tijd schelen.
Omdat ik dus een MySQL leek ben, weet ik nou niet echt wat de haken en ogen zijn en hoe of wat ik moet instellen voor zo,n replicatie database server.
Heb bij Afas al een vraag uit staan voor de ondersteunning van MySQL, dus daar zal ik binnenkort een update van geven.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite.

Kijk ook even serieus nar PostGreSQL. Een andere gratis database die voor veel zaken wat meer feature complete is. Een mogelijkheid is om de transactions te delen. Je doet een enmalige dump en import (kan enkele uren duren) vervolgens stuur je de transactions naar beide databases. Je kunt ook de transactions "dumpen" en eenmaal per dag/week/maand offline toevoegen aan je backup.

Een en ander afhankelijk van je setup / netwerk / database engine / etc. maar er zijn meerdere oplossingen waarnaar je kan kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan