HELPPPPP, back up terug zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

muzikant35

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2009
Berichten
5
hallo mensen , ik heb een nieuwe besturingsysteen op miijn computer gezet , daarvoor heb ik een back up gemaakt en in een extern h.schijf opgeslagen nu probeer ik de back up terug tezetten maar het lukt me nie niet ik krijg telkens het bericht dat er geen overschrijf ruimte is terwijl de computer helemaal leeg is :evil:. is er iemand die me kan vertellen hoe ik dit moet doen, de back up terug zetten:thumb:
bijvoorbaad dank.
 
Met wélk programma heb je wát voor een soort backup gemaakt?
 
hoi pasja, die back up heb ik gemaakt als volgende , bureaublad, start bureau accssoires systeemwerkset, back up.

daarin koos ik voor mijn documenten bestanden en mappen ongeveer 20gig, ben benieuwd of je mij hier uit kan hepen
groetjes
 
1. Welk besturingssysteem heb je op je computer gezet? Was dit hetzelfde besturingssysteem dat je al had?
2. Heb je een partitie ('schijfletter') bij de herinstallatie geformatteerd, en waarin dan precies? (NTFS of FAT32)?
3. Heb je het 'nieuwe' besturingssysteem op dezelfde schijfletter gezet als de oude?

Tijs.
 
hoi , nee het besturingsysteem die erop zat was xp media center , en de nieuwe is xp home edition, ik heb niets geformateerd , ik dacht ik volg de stappen in windows en de rest gaat vanzelf , niet dus . wat had ik moeten doen precies?
 
Ik neem aan dat
1. Je de bestaande Windows MCE versie hebt overschreven (dus XP Home in dezelfde map en op dezelfde schijfletter hebt geïnstalleerd)?
2. Ntbackup hebben geïnstalleerd via het starten van NTBACKUP.MSI in de map \VALUEADD\MSFT\NTBACKUP op de cd?
3. Je start nu ntbackup, je kunt het .BKF (=backup-bestand) lezen, en als je dan wat terug wilt zetten gaat het mis? ("Geen schijfruimte")

Indien vragen 1 t/m 3 bevestigend beantwoord kunnen worden, ben dan zo slim om niet terug te zetten naar de originele mappen maar naar een alternatieve lokatie. Ik vermoed namelijk dat het geen schijfruimteprobleem is maar eigenlijk een beveiligingsprobleem (geen schrijfrechten op de doelmappen).
Kopieer dan vanuit die alternatieve lokatie de relevante mappen en bestanden terug naar de plekken/mappen waar ze vlgs. jou thuishoren.
Denk er ook aan dat de originele gebruikersmappen normaal gesproken niet toegankelijk zijn omdat ze van een andere XP installatie afkomstig waren, houd daar dus rekening mee. Test desnoods even met het terugkopieren naar een map waar je zeker wél schrijfrechten hebt, zoals op je Bureaublad e.d.

Succes,

Tijs.
 
ja ok, ik zal kijken of het me nog gaat lukken om die bestanden terug te zetten, maar in ieder geval bedankt .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan