Na een groot aantal problemen met virussen en andere ellende zou ik voor een vriend van me zijn pc even opnieuw formateren en xp her installeren.
niet al te lastig... dacht ik
heb eerst geprobeerd vanauit de opstart disk van win 98 te formateren om alles ff schoon te maken.
echter kreeg de volgende melding na commando format
Win 98 heeft geen geldige FAT of FAT31 partitie gevonden op station C: Er
zijn verschillende mogelijke oorzaken.
1. Het station moet worden gepartitioneerd. Voer Fdisk uit in de
MS-DOS-prompt om een partitie te maken.
2. Mogelijk gebruikt u partitineringssoftware van derde. Verwijder je noodhersteldiskette en start de computer opnieuw op. Volg de aanwijzigingen op het scherm om de computer op te starten met een diskette.
3. Sommige virussen veroorzaken dat station C niets registeerd. U kunt een virusscanner gebruiken om de computer op te starten om te controleren op virussen.
wanneer ik fdisk uitvoer krijg ik de melding "fout bij lezen kan fdisk niet uitvoeren"
heb dus zelf t idee dat het probleem is dat ie in ntsf is opgemaakt en zou moeten worden omgezet. echter als ik direct opstart met de xp cdrom (waar ik eigenlijk mee had moeten beginnen denk ik) staat er geen geldige partitie als ik in het setup menu ben aangekomen.
ik kan er ook geen maken...
snapt iemand t nog??
in de bios staat de HD gewoon aangegeven als aanwezig...
niet al te lastig... dacht ik
heb eerst geprobeerd vanauit de opstart disk van win 98 te formateren om alles ff schoon te maken.
echter kreeg de volgende melding na commando format
Win 98 heeft geen geldige FAT of FAT31 partitie gevonden op station C: Er
zijn verschillende mogelijke oorzaken.
1. Het station moet worden gepartitioneerd. Voer Fdisk uit in de
MS-DOS-prompt om een partitie te maken.
2. Mogelijk gebruikt u partitineringssoftware van derde. Verwijder je noodhersteldiskette en start de computer opnieuw op. Volg de aanwijzigingen op het scherm om de computer op te starten met een diskette.
3. Sommige virussen veroorzaken dat station C niets registeerd. U kunt een virusscanner gebruiken om de computer op te starten om te controleren op virussen.
wanneer ik fdisk uitvoer krijg ik de melding "fout bij lezen kan fdisk niet uitvoeren"
heb dus zelf t idee dat het probleem is dat ie in ntsf is opgemaakt en zou moeten worden omgezet. echter als ik direct opstart met de xp cdrom (waar ik eigenlijk mee had moeten beginnen denk ik) staat er geen geldige partitie als ik in het setup menu ben aangekomen.
ik kan er ook geen maken...
snapt iemand t nog??
in de bios staat de HD gewoon aangegeven als aanwezig...