her instal maar schijf "bestaat niet meer"

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
Na een groot aantal problemen met virussen en andere ellende zou ik voor een vriend van me zijn pc even opnieuw formateren en xp her installeren.
niet al te lastig... dacht ik

heb eerst geprobeerd vanauit de opstart disk van win 98 te formateren om alles ff schoon te maken.

echter kreeg de volgende melding na commando format

Win 98 heeft geen geldige FAT of FAT31 partitie gevonden op station C: Er
zijn verschillende mogelijke oorzaken.

1. Het station moet worden gepartitioneerd. Voer Fdisk uit in de
MS-DOS-prompt om een partitie te maken.
2. Mogelijk gebruikt u partitineringssoftware van derde. Verwijder je noodhersteldiskette en start de computer opnieuw op. Volg de aanwijzigingen op het scherm om de computer op te starten met een diskette.
3. Sommige virussen veroorzaken dat station C niets registeerd. U kunt een virusscanner gebruiken om de computer op te starten om te controleren op virussen.

wanneer ik fdisk uitvoer krijg ik de melding "fout bij lezen kan fdisk niet uitvoeren"

heb dus zelf t idee dat het probleem is dat ie in ntsf is opgemaakt en zou moeten worden omgezet. echter als ik direct opstart met de xp cdrom (waar ik eigenlijk mee had moeten beginnen denk ik) staat er geen geldige partitie als ik in het setup menu ben aangekomen.
ik kan er ook geen maken...

snapt iemand t nog??

in de bios staat de HD gewoon aangegeven als aanwezig...

ik denk dat er iets fout is gegaan, probeer met fdisk ( opstartdisk) je nondospartitie te verwijderen( als je verder wilt met fat 32) ,aak nieuwe partitie's aan en activeer C.
Ook weer formateren natuurlijk alle partitie's

Daarna of via opstartdisk of gelijk met de cdrom installeren, let wel ff op de bootvolgorde in het bios

maas als ik opstart met opstartdisk krijg ik na intypen van fdisk een foutmelding dat fdisk niet kan worden uitgevoerd.

overigens ga ik liever door met ntsf aangezien ik er weer xp ik ga zetten

dus als ik het goed begrijp,heb je nog een besturings systeem.
Als je opstart en je klikt F8 in, kan je kiezen voor de laatste configuratie die goed werkte.
probeer dat eens en ga daarna formateren ( als dat wil lukken:confused:

Doe even fdisk/mbr kan zijn dat er een virus in je mbr zit ( het opstart gedeelte van je harde schijf )

zie bijlage.

Bijlagen

blijf de melding krijgen fout bij lezen harde schijf als ik daarna fdisk probeer te doen (dus na t fdisk/mrb verhaal)

f8; helaas heb geen systeem meer

laatste aktie:

opgestart met win xp disk;

krijg dan in het menutje waar je kan kiezen voor druk enter voor instal op geselecteerde partitie
c als je partitie wilt maken in niet geparitioneerde ruimte
druk d als je de geselecteer partitie wilt verwijderen

maar daaronder staat:

"schijf van 78160 mb, 0 met ID 0 op bus 0 (atapi)
"setup heeft geen toegang tot deze schijf"

functie c werkt dan ook niet en na enter om te installeren wordt windows afgesloten.... foutmelding:

setupdd.sys - address F84C6E4C base at F84A2000, Datestamp 3b7d8507

:(

press F6 to install other SCSI/RAID drivers"

dit heb ik voor je?

Na F6 ?

ik krijg de melding dat ik met "E" een extra apparaat voor massa opslag kan installeren?

kom daarna in een menu waar gevraagd wordt om een diskette met door de fabrikant geleverde hardwareondersteuning ??

Stand van zaken:

Inmiddels heb ik de compu in zo verre weer aan de praat dat ik Windows 98 heb kunnen installeren.
Het lukt nu echter niet om XP er over heen te zetten. Krijg dan een STOP fout 'Stop 0x0000007B'

Aangezien het nu duidelijk gaat om een foutmelding sluit ik dit topic voor de goede orde aan open een nieuw topic onder het goeie forum foutmeldingen XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan