Hercules Fortiussimo 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Hallo,

Ik heb gister de Gamesurround Fortissimo 4 (Hercules) gehaald een geluidskaart

Ik heb hem netjes in een PCI slot gedaan. Schroefje vast gedraaid. En me surround set goed aangesloten. Heb hem getest in het programma wat ze me gaven. Alle boxen doen het en heb hem op 5.1 gezet. En de boxen ook afzonderlijk getest.

Als ik nu me muziek afspeel of een game speel. Ik hoor ze alleen geluid uit me front boxen komen.

In windows staat het ook al op 5.1.

Voordat ik Hercules ga mailen, probeer ik het eerst hier

Alvast Bedankt, Marko

In welk programma speel je je muziek af? (de meeste muziek is maar 2 kanaals & moet je dus 5.1 laten emuleren)
De games die je speelt, heb je die wel ingesteld op hardwarematig 3d geluid?

Ja ik speel hem af in wmp en heb hem al geprobeerd in winamp. Ik had alles eerst standaard in me moederbord. Daar deed de 5.1 het perfect op. En het spel is ingesteld op 3d sound

Laatst ook al iemand hier met een kaart van Hercules, de Muse, zefde probleem.

Enige wat ik kan verzinnen is, dat de dsp niet wordt gebruikt, loop weer alle instellingen na, in de configuratie van die kaart, de uitgangen worden dan ook anders, de manier waarop ze moeten worden aangesloten heb je al gevonden, alleen staat daar geen signaal op.

Er zit ook meestal een test in die configuratiesoftware, om de speakers te testen.

Overigens zijn er voor Winamp diverse plugins te verkrijgen voor de 2.1, 5.1 en 7.1 weergaven.

In me onboard geluid kaart werkte het perfect. En afzonderlijk werken alle boxen verder. Dus ik vind dit heel apart. Ik heb Hercules ook gemaild vanochtend! Ben wel benieuwd wat ik terug krijg

Heb het zelf gevonden!

Zijn er nog mensen waarvan het niet gelukt is.
Zo lukte het

Start - Programma's - Bureau-accessoires - Entertainment - Volumeregeling

Klik daar op Opties - Eigenschappen. Zorg dan dat mixerapparaat op Envy24 Family Audio (WDM) staat

dan klik op Overige en zorg dan dat je ''All Channels Output Control'' aanklikt. Klik op OK om verder te gaan.

Dan klik je weer op Overige en klik geavanceerde volumeregeling aan.

Klik onder Subwoofer op geavanceerd dan vink je 1 Magic 5.1 Enable aan. klik op Sluiten.
Klik onder Center op geavanceerd dan vink je 1 Center/LFE Swap aan. klik op Sluiten.

Sluit verder alle vensters, en hij moet het doen nu!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan