deSmid
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 jun 2001
Voor het gemak (?) een Hercules USB transmitter aangeschaft voor draadloos internet via mijn vast PC. Laptop met WiFi en beide systemen Win XP.
Software geïnstalleerd, USB-stick in de comp en
internet op de laptop. Prima, zonder enige instellingen of andere problemen.
Helaas
werkt dit niet geheel zonder problemen. Als ik de volgende dag bijv. weer via de laptop wil internetten geeft hij aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server. De verbinding met WiFi - Hercules geeft aan dat er wel verbinding is en max.ontvangst.
Helaas, wat ik ook doe geen internet. Uitschakelen inschakelen stick erin eruit enz. Ten einde raad is er 1 oplossing die werkt. Op de laptop verwijder ik de Wifi netwerkkaart (via hardware), start de laptop opnieuw op en wordt WiFi opnieuw geïnstalleerd, vervolgens uninstall van Hercules waar ik na bevestiging de keuze krijg de installatie opnieuw te doen. Na OK en de hele hap heb ik weer internet verbinding op mijn laptop
Vind dit wel erg omslachtig en vermoed dat dit anders kan, wie weet raad.
deSmid.
Software geïnstalleerd, USB-stick in de comp en

Helaas

Helaas, wat ik ook doe geen internet. Uitschakelen inschakelen stick erin eruit enz. Ten einde raad is er 1 oplossing die werkt. Op de laptop verwijder ik de Wifi netwerkkaart (via hardware), start de laptop opnieuw op en wordt WiFi opnieuw geïnstalleerd, vervolgens uninstall van Hercules waar ik na bevestiging de keuze krijg de installatie opnieuw te doen. Na OK en de hele hap heb ik weer internet verbinding op mijn laptop

Vind dit wel erg omslachtig en vermoed dat dit anders kan, wie weet raad.
deSmid.