herculeskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Ik heb ook bij het andere moederbord een nieuwe Herculeskaart gekregen en wel Hercules Kyro 4000 XT 64MB ram. Als ik deze aansluit geeft hij wel 64 bit aan, maar de beeldscherm resolutie kan ik niet hoger krijgen als 800 bij 640 i.p.v. mijn oude kaart die 1024 bij 768 is ingesteld. Heb wel die nieuwe driver erbij gekregen, maar mijn beeld blijft staan op die 800 kan dus met het schuifje naar meer, deze staat echter bij minder niet opschuiven naar meer. Weet iemand of er wat anders is. Ik draai dus onder windows XP. Zag dat het boekje tot windows 2000 gaat voor installeren. XP is geupdated tot aan de dag van vandaag. Weet iemand of er nog een nieuwere driver is en waar ik deze dan kan vinden. Heb bij deze kaart de originele cdrom en zelfs de dvd power gekregen. plus dan die aangepaste voor windows XP, maar kom er niet uit. Hoe moet ik dit verder afhandelen, zelf heb ik er maar een 32mb op zitten.

Bedankt, ik ga morgen opnieuw de kaart in mijn computer zetten en dan hoor je het wel of het gelukt is. Drivers voor XP in ieder geval gedownload.

Heb het opnieuw geprobeerd, kaart doet het wel, maar geeft aan dat het systeem niet goed genoeg is. Komt als je verder kijkt in de log dat we zouden hebben windows nt, dit terwijl we windows xp op het systeem hebben staan. Drivers en alles voor xp opnieuw geinstalleerd, Als je dus kijkt hoe het staat is alles werkt correct. Alleen de beeld resolutie krijg ik niet verhoogd deze blijft staan op 800x600. Kan dus het schuifje niet neer meer verschuiven. En als je bij beeld kijkt staat deze ook als laatste gegeven. dus niet zoals ik met mijn oude kaart heb 1024x780 en in principe nog hoger kan gaan.

http://ts.hercules.com/eng/index.php?pg=view_files&gid=1&fid=2&pid=113&cid=1

Laatst bewerkt:
Maar ik heb de oude driver van matrox G450 dualhead niet verwijderd, omdat het zo te zien geen problemen gaf..

Laatst bewerkt:
Deze staat nog steeds open, is er niemand die mij kan helpen, al vast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ik zou toch eerst alles van Matrox verwijderen. Verder, dat je niet hoger kunt komen dan 800×600 duidt er op dat XP de eigen standaard drivers gebruikt.
Verwijder ook die drivers door als kaart te kiezen voor "standaard pci vga adapter" hierna de pc herstarten, XP niet zelf de drivers laten installeren maar zelf de gedownloade drivers installeren.

Bedankt voor je antwoord, ga dit morgen even doen, daar ik mijn oude kaart er weer heb ingezet. Dus de computer moet ik opnieuw open maken en dan alles wat jij zei gaan uitvoeren. Of is dit handiger als ik dit eerst doe voor ik de kaart erin zet.

Volgens de 'regelen van de kunst' hoort het als volgt:
-oude drivers verwijderen (van Matrox dus)
-pc uitschakelen
-kaarten wisselen
-pc herstarten
-windows niet zelf driver laten installeren
-handmatig de gedownloade driver installeren
-aanwijzingen volgen tijdens installatie
-en heel officieel ook nog DirectX opnieuw installeren

Ik ga het op deze manier zoals jij aangeeft proberen. Je hoort van mij of het is gelukt.

hallo,

Ik heb het opnieuw geprobeerd, mar helaas het lukt niet. De resolutie van de herculeskaart is in eerste selectie 640/480. kan dan wel naar 800/600. XP drivers opgehaald, dit is dan wat hij eruit kan halen. Nu mijn oude kaart er weer in en ik kan de resolutie zetten op wat ik wil. Dus nu weer 1024 bij 768 en dit kan dan nog hoger. Ik stop er dus mee om het op dit moederbord te uit en in te bouwen. Bedankt voor de reacties.

Is nog steeds niet opgelost, maar hij kan er af.

Probleem is niet opgelost, maar ik sluit het probleem als af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan