• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hergroeperen gegevens Excel naar werkbaar formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonydewilde

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Beste mensen

Heb een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen .
Ik krijg een uitvoer uit een boekhoudprogramma die er uitziet als in de bijgeleverde excelfile deze fil e noemt grootboekrekeningprobleem. Zoals u ziet
op rij 1 van de sheet staat 6120000 - Water en daarna kolomkoppen. Elke record vanaf rij 3 tot rij 88 hebben betrekking op 6120000 - Water. Hetzelfde is waar voor de volgende blok 6121000 - electriciteit . De laatste regel is rij 642. Nu de uitvoer uit het boekhoudprogramma kan groter of kleiner zijn lees meer of minder regels , maar de uitvoer is steeds in dezelfde opmaak.
Leuk maar ik kan hier niets mee doen wat ik graag zou willen is een VBA code die de sheet herschikt zoals ik manueel gedaan heb in grootboekrekeninghelp333333, maar dan automatisch. Nu het hoeft niet precies zo te zijn als ik in de rij daarnaast de juiste code krijg ben ik al heeeeel tevreden.

De files vindt u op volgende locaties kon deze niet uploaden hier wegens te groot .
http://www.filefactory.com/file/c0abb17/n/Grootboekrekeningprobleem.xlsx
http://www.filefactory.com/file/c0abb45/n/Grootboekrekeninghelp33333333.xls
Alvast bedankt

openen file

beste

klik op de link dan kom je op de site van file factory met bovenaan de file. Hierop kikken werkt niet. Ga aub onderaan de page scrollen naar beneden. Klik op slow download en geef de tekens in u zult zien hij vraagt een aantal initialen over te typen.klik nu nog steeds onderaan op download. Nu zult u zien dat hij 29 seconden aftelt naar 0 .Ga nu helemaal onderaan deze page en klik op download er staat een rode pijl op , nu zul je zien dat je de zaak kunt downloaden.

Alvast bedankt voor je interesse.

Hergroeperen excel sheet

Beste mensen

Heb een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen .
Ik krijg een uitvoer uit een boekhoudprogramma die er uitziet als in de bijgeleverde excelfile deze fil e noemt grootboekrekeningprobleem. Zoals u ziet
op rij 1 van de sheet staat 6120000 - Water en daarna kolomkoppen. Elke record vanaf rij 3 tot rij 88 hebben betrekking op 6120000 - Water. Hetzelfde is waar voor de volgende blok 6121000 - electriciteit . De laatste regel is rij 642. Nu de uitvoer uit het boekhoudprogramma kan groter of kleiner zijn lees meer of minder regels , maar de uitvoer is steeds in dezelfde opmaak.
Leuk maar ik kan hier niets mee doen wat ik graag zou willen is een VBA code die de sheet herschikt zoals ik manueel gedaan heb in de laatste file , maar dan automatisch. Nu het hoeft niet precies zo te zijn als ik in de rij daarnaast de juiste code krijg ben ik al heeeeel tevreden.

De files vindt u op volgende locaties kon deze niet uploaden hier wegens te groot .
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YSEF7XDST87J.xlsx (uit INFORMAT BH software)
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KEBQZFC4HEMR.xlsx (zelf aangepast , bij enorm veel records zeer tijdrovend ,bedoeling is deze gegevens naar access over te plaatsen,om verder te analyseren)

Alvast bedankt

Ik heb hem niet helemaal goed bestudeerd maar mijn eerste gedachte is om de code te achterhalen uit de omschrijving van het bedrijf.
Of levert een bedrijf zowel gas als bv elektriciteit?

Beste
De bedoelling is dat in de file grootboekrekeningprobleem de code die staat in cel A1 gecopieerd wordt (met code bedoel ik 6120000 - Water dat is de tekst in deze cel) gecopieerd wordt in een kolom rechts van de bijhorende blok dus J3 tot J88 voor wat betreft 6120000 - water) hetzelfde voor 6121000 - Elektriciteit plakken recht van het blok die hierbij hoort J93 tot J355 enzoverder de output van het informat kan ook meerdere rekeningen bevatten een VBA code zpu welkom zijn die dit automatisch doet zou welkom zijn. De eerste waarden van de code zijn altijd 7 cijfers en het negende karakter altijd een streepje, mischien een code zoiets in de zin van J3=A3 en J4=A4 en dit tot J88 = A4 zolang er in kolom A geen tekst staat met 7 digits of liever een streepje bevat . Vanaf dan moet bijvoorbeeld j360 =A358 tot in kolom opnieuw test staat met een streepje. Hij moet ook niet alle rijen controleren op een gegeven moment komen er op de sheet geen gegevens meer voor en dan moet de lus stoppen.

Voor hetzelfde geld staat in de sheet andere gegevens maar de opbouw is altijd hetzelfde. Bedoeling is de output van informat te copieren naar een excel sheet met vba code en via deze code steeds de sheet te hergroeperen of via een ingebouwde knop

MVG
TDW

Hierbij wens ik u te bedanken voor de excel sheet die u mij hebt opgestuurd het werkt voortreffelijk.

mvg
TDW

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan