herhaalde reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

waiwot

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Hallo allemaal,

Het probleem begon een paar dagen geleden. Onder het werken op de PC werd ineens het afsluiten van Windows gestart. Vervolgens herstart, maar kwam niet eens voorbij eerste Windows scherm (welcom), en dan weer opnieuw starten etc. Alles maar uitgezet. Volgende dag idem. Vandaag kan ik bijna niks meer!!!!!

Dell PC start niet meer op. Kan wel F2 of F12 kiezen, maar alleen de keuze booten van CD doet nog iets.
Ik heb twee vragen:
- moet ik XP weer helemaal opnieuw installeren?
- waardoor is dit probleem veroorzaakt?

Alvast bedankt

Het probleem kan vele oorzaken hebben...

Kun je in de veilige modus komen?
Heb je een cd van Windows XP?

Grtz.

Kun je in de BIOS waarschijnlijk is het cd station niet opgenomen in de bootlijst.

dit heb ik dus nu ook.

heb het me moeite aan gekregen en krijg nu de hele tijd dat de bestand C;/windows/system32/config/software.log onlees baar is en ook beschadigd en als ik me pc wou starten zag ik dat balkeje en ging hij weerr uit en aan

Hoi !

@waiwot: gewoon terugzetten naar fabrieksinstellingen via de juiste toetscombinatie of m.b.v. de Dell-recovery-CD.

@kickboy: Opstarten van de XP-CD en de recovery-console gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654 (scrollen naar: de recovery-console gebruiken.

Dan de volgende commando's intrommelen:

chkdsk /r

fixboot

beiden gevolgd door: Enter.

Exit, en je PC zal weer opstarten.

Greetz,

Harry.

Hoi !

@waiwot: gewoon terugzetten naar fabrieksinstellingen via de juiste toetscombinatie of m.b.v. de Dell-recovery-CD.

@kickboy: Opstarten van de XP-CD en de recovery-console gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654 (scrollen naar: de recovery-console gebruiken.

Dan de volgende commando's intrommelen:

chkdsk /r

fixboot

beiden gevolgd door: Enter.

Exit, en je PC zal weer opstarten.

Greetz,

Harry.

Bedankt voor de verschillende reacties, inmiddels is mijn hele hade schijf gewist (knap ***lig, had data nl wel op verschillende partities.) Kortom ik begin weer van voren af aan.

Groet, WaiWot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan