Herhaalsnelheid met Twee Toetsenborden

Status
Niet open voor verdere reacties.

NanakiXIII

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Berichten
3
Dit is misschien een beetje een vreemde vraag en het is niet echt een probleem, maar ik vond het gewoon vreemd dat dit zich voordeed.

Wanneer ik de herhaalsnelheid in Windows op twee seconden zet, en vervolgens twee toetsenborden aansluit en op beide een (verschillende) knop ingedrukt houd, dan wordt de herhaalsnelheid voor beide toetsenborden ineens minder dan twee seconden. Dus voor toets A wordt de herhaalsnelheid minder dan twee seconden, en voor toets B ook, niet voor de twee samen, hetgeen logisch zou zijn (als de herhaalsnelheid gehalveerd wordt). Heeft iemand enig idee waardoor dit komt?

Er is mij al gesuggereerd dat dit met twee USB-toetsenborden zich niet voor zou doen (ik gebruikte een PS/2 toetsenbord en een USB-toetsenbord), maar met twee USB-toetsenborden doet hetzelfde zich voor.
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Kun je duidelijker uitleggen wat je denkt dat de oorzaak is?
 
Hoi NanakiXIII,

Ik denk je vraag te snappen maar één zin brengt mij in verwarring. Namelijk de volgende:
Dus voor toets A wordt de herhaalsnelheid minder dan twee seconden, en voor toets B ook, niet voor de twee samen, hetgeen logisch zou zijn (als de herhaalsnelheid gehalveerd wordt).

Mijn verklaring is als volgt:
Binnen de PC heeft PS2 voorrang op USB. Doordat beiden toetsenborden opeens input geven vertraagd de input door de afwisseling.

Overigens heb ik (PS2/USB) geen last hiervan.
 
Met die zin bedoelde ik dat ik het normaal zou vinden als ik, bij het indrukken van twee toetsen, de herhaaltijd zou worden gehalveerd, voor de twee samen, omdat er twee keer zoveel toetsen ingedrukt worden. Maar dit is niet het geval, voor beide toetsen apart wordt de herhaaltijd lager.

Doordat beiden toetsenborden opeens input geven vertraagd de input door de afwisseling.

Maar de input wordt niet vertraagd, maar versneld.

Overigens heb ik het ook eens op mijn laptop geprobeerd, het effect is daar nog veel erger. De ingestelde herhaaltijd verdwijnt nagenoeg bij het indrukken van twee toetsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan