• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

herhalen en doorlopende verwijzing in vlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco1983

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Berichten
9
Hoi,

Ik ben in excel bezig met de vlookup functie en stuit op het volgende punt. In mijn dataset is mijn data versprijd over meerdere kolommen en meerdere rijen. Echter de informatie in deze kolommen zou eigenlijk op 2 rijen weergegeven moeten worden.

Ik was bezig met een vlookup functie waar ik probeer =vlookup(dataset$B9;TabelA;2;False) en daaronder de formule =vlookup(dataset$B9;TabelA;3;False). Hierna moet de formule verder gaan met B10 en die moet dus ook herhaald worden(1x voor kolom 2 en 1x voor kolom 3), daarna verder naar B11 enzovoort.
Nu krijg ik Excel wel zover dat hij de veranderingen in de kolommen onthoudt (ene keer kolom 2 andere keer kolom 3), maar nu lukt het mij niet om de referentie naar B9 te herhalen en daarna naar B10 te gaan (hij doet wel B9, B11, B13, maar daar schiet ik niet veel mee op). Het moet dus worden B9, B9, B10,B10, B11, B11, enz.

Heeft er iemand een suggestie. :rolleyes:
Bij voorbaat dank.

Groeten,
Remco

P.S. ik heb een voorbeeld erbij gedaan om duidelijk te maken wat ik bedoel
 

Bijlagen

  • voorbeeld.zip
    4 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Selecteer de twee formules en trek die door, dan lukt het wel.
Richard
 
Richard,

Dat is nou precies het probleem want dat doet Excel niet. Als de eerste functie naar de cel B9 verwijst en de tweede cel ook naar de cel B9 verwijst, dan lukt het mij niet meer om de nummering erna door te laten lopen. Ook niet wanneer ik al de functies voor B10 en nogmaals B10 aanmaakt zodat Excel het patroon zou herkennen. Want daar zit nu juist het punt; Excel herkent het patroon niet...
 
Met INDIRECT en de RIJ() functie kan je wel één en ander ineen steken.

Dit is trouwens al meerdere keren aan bod gekomen de laatste tijd. o.a. in topics over het transponeren van gegevens met formules.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan