• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost herhalende doorvoer

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Theophiel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2016
Hallo beste forumleden,

Na de vraag om me te helpen om een getaldoorvoer in een dynamisch bereik te maken, waarvoor nogmaals mijn dank,

wil ik na een bepaalde selectie groepen aanmaken van een lijst. Helaas is mijn kennis niet voldoen de om de vba te schrijven. Ik hoop dat er iemand me verder kan helpen?
Ik vermeld even erbij dat de groepen soms per 3 of 4 of meer zijn, dit kan eventueel via een celwaarde of tekstvak aangegeven worden.

De gebruikte namen zijn fictief

Alvast bedankt op voorwaarde!

Bijlagen

Dag edmoor,

Bedankt voor de snelle reactie, helaas is dit niet wat ik bedoel. Ik zal mijn vraag wat duidelijker stellen.
Mijn voorbeeldbestand is zoals het zou moeten worden dus de 1,2,3,4 moet in de cellen herhaald worden zolang de array er is. Maar het kan ook zijn dat het 1,2,3 of 1,2,3,4,5 moet worden. De grootte van de groep kan verschillen en zou bepaald kunnen worden via een celwaarde of tekstvak. zie nieuw bestand.

Alvast bedankt op voorhand!

Bijlagen

Ik heb geen idee wat je bedoelt.

Met deze code wordt in kolom C een groepsnummer geplaatst

Sub Groeperen()
j = 1
Cells(1, 3) = 1
For i = 2 To Range("B1").End(xlDown).Row
If Cells(i, 1) < Cells(i - 1, 1) Then j = j + 1
Cells(i, 3) = j
Next i
End Sub

Mijn interpretatie. In E1 vul je de grootte van de groepen in.

Bijlagen

Hallo beste forumleden,

Ik kan inderdaad soms moeilijk omschrijven hoe mijn hoofd het wil, maar dankzij Warme bakkertje is het toch gelukt om te maken zoals ik het wil hebben.
Toch iedereen bedankt om te reageren en mee te denken!

Bijlagen

Dan lijkt mij dit voldoende:
Het tekstvak heet T_01

CSS:
Private Sub Cmd_Ok_Click()
  sn = Cells(1).CurrentRegion
  For j = 1 To UBound(sn)
     sn(j, 1) = (j - 1) Mod T_01 + 1
  Next
  Cells(1, 4).Resize(UBound(sn), UBound(sn, 2)) = sn

Hide
End Sub