herhaling

Status
Niet open voor verdere reacties.

empredt

Verenigingslid
Lid geworden
14 okt 2005
Mijn sjabloon (in WORD) klik ik aan. Vul daar via een keuzelijst gegevens mee in. Na OK worden deze gegevens keurig in een formulier geplaatst, het formnulier gaat naar een tevoren vastgestelde map. Alleen nog handmatig een naam, bijv. Joris.doc.
1e vraag: kan die naam Joris (die dus via een keuzelijst komt) ook automatisch als bestandsnaam worden ingevuld?
2e vraag: Na Joris.doc moeten er nog meer formulieren komen. Maar mjin sjabloon is dicht. Dus eerst weer oproepen, ergens uit een map (de normale Bestand-Nieuw mogelijkheuid kan ik niet doen in dit geval,omdat het een programmatje is voor anderen, waarvan ik niet weet, of ze exact daar hun sjablonen hebben. daarom dwingend C:\EMPREDT\SJABLONEN als sjabloonplaats). Is er een mogelijkheid, meteen het sjabloon weer tevoorschijn te halen, zodat daarna Kees.doc, Marietje.doc enz enz kunnen worden gemaakt?

Empredt

1. Dat moet kunnen.
Stel dat je een keuzelijst met namen hebt...

Dim fileName As String
fileName = comboNames.Text & ".doc"
ActiveDocument.SaveAs fileName:="C:\EMPREDT\" & fileName

2. wordt denk ik iets lastiger. Zodra je het document afsluit, is de macro niet meer geladen dus van daaruit kun je dan geen nieuw sjabloon meer opstarten. Misschien dat je de macro in normal.dot kunt opnemen, maar dat zou je dan op ieders pc moeten doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan