herhalingsgebied met div tag kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alzie

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
weet iemand of een herhalingsgebied met div tag mogelijk is.

met tabellen is het geen probleem.
maar als ik div tag herhaal dan zit hij alle info boven op elkaar.

dit natuurlijk allemaal in dreamweaver.

groeten alzie

Hoi alzie,
Kan je nog wat preciezer aangeven wat je met een "herhalingsgebied" bedoelt? Ik snap er nog geen sikkepit van. :)
Wat moet zich herhalen? Een achtergrond-figuur, of een tekst in een laag bovenop een andere laag, of iets anders?
En heb je ergens een voorbeeldje van zo'n tabel-herhaling op een site staan?
Of een testpagina met daarop wat er fout gaat met de <div>-benadering?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

in dreamweaver zit een knop en die heet herhalingsgebied hij staat onder het kopje gegevens (hulpmidellen voor mysql) hij zorgt er voor als je een query uitvoerd meerdere records onderelkaar zet. Dit doe ik normaal in een tabel. Echter ik vindt de tabel niet echt handig voor een mooie pagina opmaak en vroeg mij af kan je hier voor geen div tags voor gebruiken.

Aha, dus je output is zoiets als een serie "visitekaartjes" (records) met de opgevraagde data, waarvan er bv. telkens drie op een rijtje naast elkaar moeten komen te staan, dan beginnen aan het volgende rijtje, enz.
Waarschijnlijk hebben je <div>'s met de "visitekaartjes" de neiging de volle breedte op te eten, zodat de volgende er onder duikt, in plaats van ernaast te komen.
Heb je al eens geprobeerd de <div>'s een bepaalde breedte te geven, en ze dan ook een { float: left;} te geven? Dan zouden ze ook naast elkaar moeten komen, totdat de beschikbare breedte op is.
In het eerstvolgende element na de records moet dan een { clear: left; } komen, anders floept dat element naast het laatste record als het rijtje nog niet vol is. :)

Helpt dat?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan