• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Herinneringen sturen vanuit Excel naar verschillende personen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rusty1979

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Voor de maandelijkse periodeafsluiting wil ik graag herinneringen sturen naar mijn collega's als de deadline gepasseerd is (of bijna nadert).

In een kolom heb ik de taken, daarnaast de persoon die de taak moet doen en vervolgens de deadline.
In een extra tabblad staan de mailadressen van de betreffende personen.

Hoe kan ik daar een macro voor maken, met een soort loop die alle personen bij langs gaat en de mailtjes verstuurt?
Eigenlijk zou er in de tekst of in het onderwerp ook nog een variabele moeten staan met de naam van de taak.

Dit scriptje vond ik en daarmee wordt wel een mail verstuurd, maar er moet dus een loop in en de mogelijkheid om een variabele tekst te versturen.

Code:
Err.Number = 0
On Error Resume Next
Set OutApp = GetObject(, "Outlook.Application")
If Err.Number > 0 Then
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Err.Clear
End If
On Error GoTo 0
OutApp.Session.Logon
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
.To = "jan@test.nl"
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "Herinnering openstaande taak"
.HTMLBody = "Je hebt nog de volgende taak openstaan:"
.Send
End With
Set OutMail = Nothing
Set OutApp = Nothing

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Al langer dan sinds juli 2009 is het gebruikelijk in dit forum code tags te gebruiken.

Voor de maandelijkse periodeafsluiting wil ik graag herinneringen sturen naar mijn collega's als de deadline gepasseerd is

Gaan ze niet vrolijk van worden. Code hoor je te plaatsen tussen codetags in een .xlsx staat geen code. En verder zou je eens de zoekfunctie op deze site kunnen gebruiken. Dit soort vragen komen regelmatig voorbij en om het elke keer aan te passen naar individuele wensen heeft weinig toegevoegde waarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan